Pachet de Mobilitate

Oficial: Precizări ale CE privind întoarcerea camioanelor la 8 săptămâni

Comisia Europeană (CE) a publicat un set de precizări legate de întoarcerea camioanelor în țara de origine la maxim 8 săptămâni, conform regulilor din Pachetul de Mobilitate.

Noua regulă privind întoarcerea camioanelor a intrat în vigoare la 21 februarie 2022, iar acum Comisia Europeană a făcut clarificările necesare. Regula se aplică tuturor autovehiculelor și combinațiilor de vehicule de peste 2,5 tone, inclusiv remorcilor și semiremorcilor, utilizate în transportul internațional de marfă contracost.

Oficial: Precizări ale CE privind întoarcerea camioanelor la 8 săptămâni

Camioanele trebuie să se întoarcă la un centru operațional al companiei din țara în care sunt înmatriculate, chiar dacă firma are filiale în mai multe state UE. Regulamentul nu precizează durata șederii în țara de origine, atât timp cât se respectă regulile privind timpii de condus și de odihnă.

Comisia Europeană recomandă sincronizarea ciclurilor de întoarcere a camioanelor (la maxim 8 săptămâni) cu cele de revenire în țară a șoferilor (la maxim 4 săptămâni).

Precizări ale CE privind întoarcerea camioanelor: Cum se calculează perioada de 8 săptămâni

Potrivit regulilor UE, perioada totală de 8 săptămâni începe de la ora 00:00 a zilei ce urmează ieșirii din țara de origine și se încheie la finalul aceleiași zile (ora 23:59) de peste 8 săptămâni

De exemplu, dacă un camion părăsește România la orice oră în data de marți, 29 martie 2022, el ar trebui să revină la un centru al companiei din România cel târziu până miercuri, 25 mai 2022, ora 23:59.

Dacă ultima zi a perioadei este una de sărbătoare legală sau o zi de sâmbătă sau duminică, perioada se va încheia la ora 23:59 a următoarei zile lucrătoare. Sunt luate în calcul doar sărbătorile legale din România.

VEZI ȘI: Ghid practic privind detașarea șoferilor

La controalele autorităților competente, companiile de transport sunt obligate să ofere dovezi clare ale revenirii camioanelor la un centru operațional din țara de origine. În practică, companiile pot prezenta înregistrări ale tahografelor inteligente, liste de serviciu sau scrisori de trăsură.

Datele de la tahograf pot fi utilizate pentru a demonstra întoarcerea la un centru operațional din țara de origine. Controlul înregistrărilor tahograf poate avea loc atât în trafic, cât și la sediul companiilor. În cazul controalelor în trafic, companiile ar trebui să aibă oricând posibilitatea de a demonstra ulterior respectarea regulii, prin documente și dovezi aflate la sediu.

Din aceeași categorie...

Back to top button