Oglinzile retrovizoare digitale le vor înlocui pe ce convenționale

Oglinzile retrovizoare digitale le vor înlocui pe ce convenționale

Oglinzile retrovizoare digitale le vor înlocui pe cele convenționale de pe camioane cu scopul de a reduce unghiurile moarte și a îmbunătăți vizibilitatea.

Potrivit unui studiu realizat de RISE, Scania și Stoneridge Electronics AB, oglinzile retrovizoare convenționale nu au evoluat foarte mult de când au devenit obligatorii în anii 1960, ca urmare a creșterii numărului de autostrăzi din întreaga lume.

Astfel, producătorii de camioane europeni au luat în considerare introducerea oglinzilor retrovizoare digitale care le vor lua locul celor convenționale, dar nu cumva asta înseamnă și un nou pas făcut în debarcarea camionagiilor din cabine şi înlocuirea lor cu lucruri mult mai ieftine?

Înlocuirea oglinzilor cu sisteme digitale va economisi la un moment dat costurile totale ale camioanelor autonome. Un fel de politica paşilor mici – pe şest.

Sub pretextul că actualele oglinzi acoperă o bună parte din vizibilitatea prin ferestre, că se murdăresc vara, că îngheaţă iarna, că nici nu sunt perfecte în aşa fel încât să-i arate pe toţi bicicliştii fraieri (care la rândul lor, merg şi ei săracii pe unde pot, nu pe unde ar vrea), se studiază intens renunţarea la oglinzile retrovizoare convenționale.

Desigur, suntem perfect de acord că actualele cinci oglinzi montate pe cabine îşi au limitele lor, dar, oare, oglinzile retrovizoare digitale nu vor avea nicio scăpare?

VEZI ȘI: Danemarca crește viteza de deplasare pentru camioane începând cu 2019

Cu siguranță sunt protejate împotriva murdăriei, înghețului și cu siguranţă ne vor încurca mai puţin la privitul înainte sau prin lateral, dar pot ele oare să cuprindă tot?

Hmm… Greu de crezut!

Camerele lor vor cuprinde ele un unghi într-atât de mare încât să nu mai fie nevoie de reglarea?

Dacă vom trece de aceste detalii şi vom porni totuşi la drum, oglinzile retrovizoare digitale, adică niște tablete montate în cabină pe stâlpii A, ar putea distrage și mai mult atenția, ar putea creea un disconfort în timpul condusului nocturn sau atunci când imaginea are nuanțe diferite.

Camerele de luat vederi la care lucrează RISE, Scania și Stoneridge Electronics AB încorporează şi un sistem cu infraroşu, despre care nu se cunosc foarte multe detalii.

Ca idee, e bine să vezi ce în mod normal nu ai cum, dar parcă vor fi prea multe informaţii pe capul şoferului. Piuituri, leduri roşii, acum se preconizează şi nişte imagini verzi.

Să nu ajungem să debarcăm din cabine de bună voie…

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *