Top NewsTrailer

Olanda: TLN consideră suspendarea testelor cu ansambluri super-lungi o oportunitate ratată

TLN critică decizia autorităților din Olanda de a suspenda testele cu ansambluri super-lungi (Super EcoCombi), considerând că este o oportunitate ratată.

În timp ce tot mai multe țări vecine optează pentru ansambluri super-lungi cu două semiremorci (Super EcoCombi), Ministerul Transporturilor din Olanda a oprit pentru moment testarea utilizării acestor ansambluri rutiere cu lungime maximă de 34 de metri, din cauza riscurilor la adresa infrastructurii și a siguranței rutiere, considerate prea mari.

Olanda: TLN consideră suspendarea testelor cu ansambluri super-lungi o oportunitate ratată

Cunoscute și sub numele de Duo Trailer sau Eco Duo, ansamblurile super-lungi sunt formate dintr-un cap tractor cu două semiremorci de 13,60 metri fiecare, conectate între ele cu axă dolly. Aceste ansambluri au o lungime maximă de 32 – 34 m, o greutate maximă de 72 de tone și pot transporta aceeași cantitate de marfă ca două ansambluri  obișnuite de 16,5 metri.

Planul este de a desfășura astfel de ansambluri super-lungi pe principalele coridoare de transport de marfă, în principal pentru a reduce emisiile CO2. Deoarece sunt alcătuite din echipamente standard, aceste ansambluri rutiere sunt potrivite și pentru transportul intermodal. În acest fel, transferul modal poate fi, de asemenea, consolidat.

Pe baza experiențelor pozitive din alte țări, sectorul transporturilor din Olanda a luat inițiativa, în urmă cu câțiva ani, de a începe un proiect de testare a ansamblurilor super-lungi, cu scopul de a investiga dacă acest concept de transport are un viitor.

Vulnerabilități

Potrivit Ministerul Transporturilor din Olanda, utilizarea unor astfel de ansambluri pe drumuri publice prezintă riscuri „deosebit de mari” pentru siguranța rutieră în trafic deschis. La începutul lui 2021 a eșuat o primă încercare practică de utilizare a unui ansamblu super-lung pe o rută fixă între portul Rotterdam și Venlo), deoarece Autoritatea Olandeză pentru Vehicule (RDW) nu a acordat o derogare.

VEZI ȘI: Volvo Trucks deschide o fabrică de baterii în Belgia

Pierderea rolului de pionierat?

Asociația olandeză pentru transport și logistică TLN este dezamăgită de oprirea temporară a testului. Olanda au jucat întotdeauna un rol de pionierat în ceea ce privește utilizarea camioanelor lungi și s-a distins astfel ca țară inovatoare. Acest rol de pionierat se pierde acum, având în vedere evoluțiile din țările vecine Olandei.

Potrivit TLN, conceptul Duo Trailer aduce beneficii în special în domeniul sustenabilității, printr-o reducere importantă a emisiilor de CO2. Testele efectuate în alte țări demonstrează acest lucru. De fapt, rezultatele sunt atât de pozitive încât Finlanda a inclus deja acest concept în legislația privind vehiculele. Spania (deja peste 150 de ansambluri super-lungi) și Suedia vor face același lucru în curând. Danemarca tocmai a anunțat că începând din 2023 va aproba utilizarea acestor ansambluri rutiere.

De asemenea, odată cu viitoarea revizuire a orientărilor europene privind greutățile și măsurile, va exista mai mult spațiu pentru utilizarea combinațiilor de camioane mai lungi. Acest lucru este urgent necesar pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din transportul rutier și pentru a respecta astfel legislația europeană privind clima. Din acest punct de vedere este dureros să observăm că Olanda nu va avea posibilitatea de a efectua un test practic cu un astfel de ansamblu rutier, spune TLN.

Din aceeași categorie...

Back to top button