
Inspectoratul de Transport din Olanda a început să testeze tehnologia de citire de la distanță a tahografelor digitale, fără nevoia de a mai opri vehiculele pentru control.
Până la mijlocul 15 iulie 2024, inspectoratele de transport rutier din țările UE trebuie să se echipeze cu echipamente care să primească de la distanță anumite informații de la tahografele digitale. Pentru pregătirea acestei schimbări, ILT Olanda a început să testeze mai multe sisteme de citire de la distanță a tahografelor.
Din iunie 2019, toate camioanele noi sunt echipate cu un tahograf inteligent, care înregistrează timpii de condus și de odihnă ai șoferilor. Camioanele mai vechi trebuie să fie echipate cu un tahograf digital până în decembrie 2024.
Pentru a putea citi informațiile de la tahograf de la distanță este nevoie de echipamente cu tehnologia Dedicated Short Range Communication (DSRC). Acesta este următorul pas în stoparea fenomenului de manipulare a tahografului, nerespectarea regulamentelor urmând a fi depistată din mers, fără nevoia de a mai opri vehiculul pentru control.
VEZI ȘI: 1.442 de kilometri parcurși într-o zi, fără card tahograf
Inspectorii vor putea vedea de la distanță dacă tahograful înregistrează timpii de condus sau dacă este activ cardul unui șofer. Avantajul noului sistem este că șoferii care respectă regulile nu vor mai fi opriți pentru controale inutile, consumatoare de timp.
ILT Olanda testează trei sisteme DSRC, de la producători diferiți. Inspectorii vor să câștige experiență cu acest sistem și să compare performanțele echipamentelor. ILT a mai anunțat că dacă va descoperi suspecți de încălcarea regulilor în timpul testelor, camioanele vor fi oprite pentru anchetarea situației.