ȘtiriTop News

Olanda renunță la testele cu combinații de 32 de metri, cu două semiremorci

Olanda a renunțat, cel puțin pentru moment, la testele cu combinații de 32 de metri lungime, cu două semiremorci normale, considerate nepotrivite cu infrastructura actuală.

Potrivit unui anunț din 2020, compania Ewals Cargo Care urma să înceapă în acest an teste cu combinații de 32 de metri în Olanda. Ewals este interesată de mult de acest subiect, despre care noi am scris încă din 2017.

Combinația de 72 de tone, care urma să efectueze curse între Rotterdam și Venlo, a fost chiar prezentată. Ea se baza pe un cap tractor Scania 500 S 6×2, iar cele două semiremorci normale erau conectate prin intermediul unui boghiu cu două axe.

Problemele au apărut când Administrația Drumurilor din Olanda (RDW) a luat camionul pentru teste premergătoare. A fost testat comportamentul combinației în diverse situații dificile, iar concluziile au fost negative.

Camionul de 32 de metri lungime s-a dovedit a fi mult mai greu de manevrat decât cele de 25 de metri utilizate în mod uzual în Olanda. Ele nu încap în multe sensuri giratorii și chiar în unele curbe. Condusul în multe secțiuni a necesitat intrarea pe contrasens, ceea ce înseamnă un pericol suplimentar pentru trafic.

De asemenea, intrările și ieșirile de la benzinăriile de pe autostrăzi ar fi blocate de combinația lungă. Pe ruta dorită pentru testare, problemele ar fi început încă de Venlo, într-un sens giratoriu care poate fi străbătut fără probleme de combinațiile de 25 de metri. În plus, manevrele suplimentare au dus la o uzură excesivă a anvelopelor.

VEZI ȘI: Cel mai lung prototip MAZ: 47 de metri, 3 semiremorci și 3 motoare

Nu toate concluziile testării preliminare au fost negative. De exemplu, testele de încetinire și frânare nu au indicat probleme notabile. De asemenea, RDW a fost de acord că o astfel de combinație ar aduce economii în ce privește consumul și emisiile pe tona transportată.

Totuși, beneficiile nu au fost suficiente: RDW a considerat că testarea pe ruta programată este prea riscantă, iar proiectul a fost anulat. Nu este exclus ca el să fie reluat în viitor pe o altă rută, mai puțin complicată, eventual și mai scurtă. Este posibil ca el să necesite și anumite modificări ale infrastructurii.

Combinațiile de 32 de metri lungime sunt deja utilizate de câțiva ani în țările nordice, dar și în Spania.

Din aceeași categorie...

Back to top button