Olanda: Noi amenzi, în legătură cu Pachetul de Mobilitate

De la finalul lunii martie, Olanda a introdus noi amenzi pentru transportul rutier, cele mai multe legate de Pachetul de Mobilitate din UE.
Noile amenzi sunt legate de timpii de condus și de odihnă, precum și operarea incorectă sau manipularea tahografului digital. Au fost adăugate noi coduri de amendă, iar unele amenzi au fost crescute sau micșorate. O noutate este amenda pentru neintroducerea codului țării în tahograf după trecerea graniței. În acest caz, amenda este de 200 de euro pentru șofer.
Dacă nu se compensează perioada de repaus săptămânal redus, compania de transport va primi mai multe niveluri de amendă. Dacă perioada compensată este mai mică cu până la 3 ore, amenda este de 100 de euro. Peste 9 ore amenda crește la 550 de euro, iar fiecare oră suplimentară este taxată cu 100 de euro, până la un maxim posibil de 1.300 de euro. Aceeași amendă se aplică și pentru lipsa de compensare a două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive în traficul internațional.
Dacă o companie nu îi permite șoferului să revină acasă la fiecare patru săptămâni, ea va fi amendată cu 1.300 de euro. Dacă timpul săptămânal de condus este mai mare de 70 de ore, compania va plăti o amendă de la 1.350 de euro și până la un maxim de 2.000 de euro (100 de euro pentru fiecare oră suplimentară).
VEZI ȘI: Control cu dronă pentru pauza de 45 de ore în cabină, în Olanda
O schimbare importantă este legată de severitatea încălcărilor. Amenzile menționate mai sus se aplică dacă încălcarea regulamentelor este considerată o neglijență. Există și varianta vinei reduse, caz în care amenda este redusă la jumătate. În schimb, dacă încălcarea se produce dintr-o neglijență gravă, amenda crește cu 50%. În cazul intenției, amenda se dublează.
De asemenea, în cazul unei recidive la un al doilea control, amenda crește cu 100%. Dacă aceeași încălcare este găsită și la un al treilea control, amenda crește cu 200%.