Olanda: Restricție temporară de circulație pentru camioane în Westerstraat, Tramweg și Wadway

Din 6 martie, în Olanda intră în vigoare o restricție temporară de circulație pentru camioane în Westerstraat, Tramweg și Wadway. Municipalitatea din Medemblik a luat această decizie în urma consultării cu provincia Olanda de Nord și cu municipalitatea din Opmeer.
Prin această restricție temporară de circulație pentru camioane, provincia și municipalitățile doresc să reducă în mod semnificativ disconfortul cauzat de traficul de marfă pe aceste drumuri locale.
Acest disconfort este rezultatul primei închideri majore a drumului AC de Graafweg (N241). Alte măsuri care au fost introduse în ultimele săptămâni, cum ar fi amplasarea de indicatoare suplimentare și solicitarea camioanelor de mare tonaj de a utiliza ruta de deviere prin N239/N242, nu au dus la acest lucru în mod suficient.
Această restricție de circulație pentru camioane va dura până la jumătatea lunii aprilie, când se va încheia prima închidere a drumului, iar partea nouă a drumului dintre noul sens giratoriu și Floris van Noordwijklaan (Heerenweide) va fi deschisă.
VEZI ȘI: DSV începe să testeze camioane hibrid Scania cu pantograf
Multe sesizări din cauza traficului de marfă deranjant
Din 23 ianuarie până la jumătatea lunii aprilie 2023, AC de Graafweg între Tramweg și Floris van Noordwijklaan va fi închis pentru reparații.
Există tre rute ocolitoare. O rută principală de deviere pentru traficul de tranzit și traficul de marfă prin N239/N242. Două rute locale de deviere pentru traficul local dinspre A7 spre Opmeer și invers. De la închiderea drumului, provincia și municipalitățile au primit numeroase reclamații cu privire la deranjul cauzat de traficul de marfă pe aceste rute locale de deviere. Bicicliștii și pietonii nu se mai simt în siguranță pe acest drum, iar locuitorii raportează zgomot, vibrații și deteriorarea acostamentelor.
Ușoară scădere a numărului de camioane
În ultimele săptămâni, municipalitățile și provincia au monitorizat trafic de marfă care circulă zilnic pe rutele locale de deviere. Ulterior, provincia a cerut din nou transportatorilor mai mari din regiune să folosească ruta principală de deviere, din responsabilitate socială. Acest lucru a dus la o ușoară scădere a numărului de camioane. Dar nu suficient pentru a reduce deranjul și sentimentul de insecuritate al rezidenților și al utilizatorilor de drumuri.
70% dintre camioane circulă prin N239/N242
Pentru a monitoriza presiunea traficului, autoritățile folosesc cabine de numărare și bucle de numărare. Acestea sunt amplasate în diferite locuri de-a lungul rutelor locale de deviere. Pe lângă numărul total de mișcări de trafic, acestea monitorizează tipul de utilizator al drumului. Astfel, acestea știu dacă este vorba despre un biciclist, un autoturism, o dubă sau un camion. Aceste măsurători arată că aproximativ 50% din traficul total care circulă în mod normal pe AC de Graafweg nu optează pentru rutele locale de deviere. Aceștia aleg N239/N242 sau o altă rută. 70% dintre camioane fac și ele acest lucru.
Îmbunătățirea siguranței rutiere
Odată cu reamenajarea AC de Graafweg, autoritățile doresc să îmbunătățească siguranța rutieră și să garanteze fluiditatea traficului. Pentru siguranță, carosabilul va fi lărgit de la 6,10 la 7,60 metri. Vor fi mai puține intrări și ieșiri, astfel încât autoturismele și vehiculele agricole să poată circula mai sigur pe drum. Curba ascuțită în S de la Wognum va fi mutată din drum, astfel încât de acum înainte se va continua în linie dreaptă. De-a lungul întregului traseu, pista de biciclete devine mai lată și se îndepărtează de drum.