Pachet de MobilitateTop News

Olandezii sunt nemulțumiți de regula privind întoarcerea remorcilor la 8 săptămâni

Organizația olandeză TLN a făcut un apel la Comisia Europeană referitoare la explicațiile privind noile reguli din Pachetul de Mobilitate, care prevăd și întoarcerea remorcilor în țara de origine la maxim 8 săptămâni.

În precizările făcute despre întoarcere camioanelor la 8 săptămâni, Comisia Europeană este de părere că remorcile și semiremorcile trebuie să se supună acelorași reguli, prevenind funcționarea companiilor de tip căsuță poștală.

Într-o scrisoare trimisă CE, TLN explică de ce crede că echipamentul tractat nu ar trebui să se supună acelorași reguli. Olandezii sunt de părere că această măsură nu contribuie deloc la scopurile noilor reguli din Pachetul de Mobilitate.

Potrivit TLN, întoarcerea semiremorcilor nu joacă niciun rol nici în ce privește cabotajul, nici în ce privește plata șoferilor conform salariilor din țările care activează, nici în ce privește introducerea codului țării noi la trecerea frontierei. Pe scurt, remorcile au practic același statut ca un container și nu ar trebui să revină în țara de înmatriculare la fiecare 8 săptămâni.

Există și obiecții practice, precum dovada întoarcerii remorcilor în țara de origine, în lipsa tahografului. Altă problemă este legată de transportul neînsoțit al semiremorcilor, de exemplu pe feribot sau pe calea ferată. ”Această măsură doar amplică problema deja existentă a lipsei capacității de transport”, scrie TLN.

VEZI ȘI: Cererile pentru subvenția la motorină pot fi depuse după 27 iunie

În fine, TLN pune la îndoială și puterile autorităților de control care vor demonstra că vehiculul nu s-a întors în țara de origine. Olandezii au dubii și privind baza legală a autorităților rutiere de a verifica datele tahograf pentru respectarea obligației de întoarcere a vehiculelor.

”TLN regretă că CE nu a consultat sectorul de transport înainte de explicațiile pentru întoarcerea camioanelor și remorcilor la 8 săptămâni. Astfel s-ar fi evitat numeroasele ambiguități. Regulile trebuie să fie executabile și aplicabile. Doar așa putem îndeplini obiectivele Pachetului de Mobilitate”, mai scrie TLN.

TLN a trimis aceste obiecții Comisiei Europene, iar acum așteaptă un răspuns. Olandezii speră că CE va fi convinsă să ajusteze explicațiile privind noile reguli.

Din aceeași categorie...

Back to top button