Pachet de MobilitateTop News

Olandezii vor să amâne obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine

TLN solicită Comisiei Europene să amâne obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine o dată la opt săptămâni, considerând că măsura va afecta major furnizorii olandezi de servicii logistice.

Asociația olandeză TLN este de părere că Uniunea Europeană „își trage un glonț în picior” cu obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine o dată la opt săptămâni, măsură care ar urma să intre în vigoare începând cu 21 februarie 2022, ca parte a Pachetului de Mobilitate.

Olandezii vor să amâne obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine

Aceasta susține că măsura poate fi încă anulată de Curtea Europeană de Justiție (CJUE), având în vedere că nu toate statele membre europene sunt pregătite pentru implementare, cu atât mai puțin pentru aplicarea acestei măsuri.

Într-o scrisoare adresată Adinei Valean, comisarul european pentru transporturi, TLN solicită Comisiei Europene să amâne măsura, în condițiile în care CJUE va pronunța o decizie în această speță cel mai devreme la finalul lui 2022.

„Noua regulă face parte din Pachetul de Mobilitate și are consecințe majore pentru companiile internaționale de transport cu filiale în Europa Centrală și de Est. Deoarece exportul de mărfuri din Est este limitat, multe camioane vor trebui adesea să se întoarcă goale în țara în care sunt înmatriculate”, spune TLN.

Ca urmare a acestei măsuri, companiile vestice care au filiale în Europa de Est au de făcut alegeri strategice cu impact financiar mare. Una dintre opțiunile pe care le au este relocarea afacerilor în Europa de Vest. Însă atunci trebuie să aibă 100% certitudinea că nu vor face acele investiții pentru nimic la final. Acest lucru nu va fi știut sigur până când CJUE nu va pronunța o decizie, care se va întâmpla cel mai devreme la sfârșitul anului viitor.

VEZI ȘI: Portugalia a normat operațiunile de încărcare sau descărcare la maxim 2 ore

În plus, TLN spune că măsura crește emisiile de CO2 și reduce capacitatea de transport cu până la 15%.

„Pentru a face față acestui lucru, companiile trebuie să achiziționeze mai multe camioane și să angajeze mai mulți șoferi, două lucruri foarte complicate. Producția de camioane suferă din cauza lipsei de materii prime, iar industria de transport din cauza deficitului de șoferi.”

Multe state membre est-europene nu sunt de acord cu o parte din măsurile introduse de Pachetul de Mobilitate, solicitând de mai multă vreme anularea lor la Curtea Europeană de Justiție.

„Pentru un mediu concurențial european echitabil, cu o legislație europeană uniformă, este esențial ca legislația să intre în vigoare și să fie aplicată în mod egal în toate statele membre”, subliniază Elisabeth Post, președinte TLN.

Astfel, deși măsura este introdusă pentru a promova condiții de concurență echitabile în Europa, în acest moment, aceasta ar putea realiza exact opusul.

Context

Pe de altă parte, măsura obligativității întoarcerii camioanelor în țara de origine la opt săptămâni a fost inclusă deoarece s-a demonstrat că multe camioane, în principal din Europa de Est, circulă prin Europa de Vest, fără a se întoarce vreodată în țara în care camionul este înmatriculat. Un exemplu tipic sunt miile de camioane pe care companiile din Ungaria, România și Bulgaria le parchează în Olanda, Belgia sau Germania, timp de mai multe săptămâni în preajma sărbătorilor de iarnă, în fiecare an.

Din aceeași categorie...

Back to top button