ȘtiriTesteUtilitare ușoare

Cetățeanul german de origine franceză

Recent, am fost ieșiți din redacție într-o scurtă plimbare până la Sibiu și retur cu Opel Movano F3500 L3H2, al cărui preț de listă este 22.966 euro (fără TVA).

O curiozitate acum 10 ani, Opel Movano a reușit să-și facă treptat loc pe piaţa utilitarelor din România. În prezent, modelul Opel Movano F3500 vine cu motorizare Euro 6 de 2.298 cmc (2.3 litri), în cinci trepte de putere.

Cetățeanul german de origine franceză

La sfârşitul anilor 1980, GM a lăsat să moară încet divizia sa de utilitare europene, Bedford, din cauză că nu a mai investit pentru a ţine pasul cu vremurile – exerciţiu reluat şi cu alte mărci.

Apoi, la vreo zece ani diferenţă, şi-a dat seama de greşeală şi a încercat să o dreagă, creând un parteneriat cu Renault.

Suntem convinși că toată lumea a aflat încă de acum 20 de ani, că Opel Movano şi Renault Master sunt unul şi acelaşi lucru, mai mult sau mai puţin câteva detalii. De altfel, Opel Movano F3500 emană prin toți porii săi ambianța franceză, de la comenzile de pe volan până la „intuitivul” butonul de avarii din tavan.

Există clienţi pentru ambele versiuni, așadar, nu trebuie să ne facem griji pentru încasările producătorilor. Şi să nu uităm de Renault Trucks, care are şi el în protofoliul de produse acelaşi… Master.

Cumpărătorii îşi aleg utilitara, sau flota de utilitare, în funcţie de relaţia avută cu marca şi reprezentantul local al acesteia, ori de ofertele de la momentul respectiv.

Aşa este cazul utilitarei pe care v-o aducem în prim plan: Opel Movano L3H2 3500 FWD 130 CP de 22.966 euro, preţ de listă şi respectiv 23.992 euro, preţ special pentru configuraţia de faţă (ambele preţuri sunt fără TVA).

Anul trecut, Movano a adoptat normele de poluare Euro 6. Pentru a le îndeplini, este utilizată tehnologia SCR (Reducție Catalitică Selectivă), plus injecția de Adblue în gazele de evacuare. Rezervorul de Adblue, cu o capacitate de 22 l, asigură o gamă de operare de până la 12.000 km, iar pentru a înlătura riscul de confuzie, acesta este poziționat pe partea opusă celui de motorină.

Treapta de putere de 130 CP a motoarelor de 2.3 litri este una dintre cele cinci disponibile şi una dintre noutăţi. Aceasta înlocuind-o pe cea de 125 CP a motorului Euro 5. Totodată a crescut şi cuplul motor până la 285 Nm la turaţii foarte mici 1.250 – 2.000 rpm. Greu de spus dacă respectiva creştere se face simţită în activitatea de zi cu zi, dar cu siguranţă există şi momente când este nevoie de fiecare cal putere. Eventual la viteza maximă declarată (139km/h).

VEZI ȘI: Google a dat în judecată compania Uber pentru furt și copiere de tehnologie

Din datele indicate de constructor, pentru acest motor, consumul urban/extraurban este de 9.2/7.0 (l/100km), neschimbat în oraş, dar ceva mai mic în afară. Nu este însă specificată versiunea de caroserie ce a fost folosită pentru măsurători, aşa că presupunem că a fost cea mai mică şi mai uşoară.

Versiunea pe care am condus-o diferea mult, aşa că doar ne-am apropiat de aceste valori, ocazional.

De altfel, într-una din relatările noastre de pe pagina de Facebook, vă spuneam că după aproximativ 600 km parcurși la volanul lui Opel Movano F3500, computerul de bord ne arăta un consum de 9 l/100 km, obținut la o viteza medie de 40 km/h, fără încărcătură.

Cetățeanul german de origine franceză

Opel Movano are un sistem care informează șoferul când este momentul potrivit pentru schimbarea treptei de viteză. De altfel, această funcție este una tipică Renault, constructorul francez fiind printre primii care au introdus-o pe piață.

Pentru a reduce și mai mult consumul de combustibil, Movano poate fi echipat cu un sistem Eco, care operează asupra modului de alimentare cu motorină şi simultan activează funcţia Stop&Start.

Cetățeanul german de origine francezăSimbolizarea L3H2 înseamnă că Opel Movano are înălţimea de 2488 mm şi lungimea de 6198 mm. În interior, dimensiunile spaţiului de marfă sunt 3733 x 1765 x 1894 mm. Lăţimea uşii laterale de 1270 mm şi distanţa între pasajele roţilor din spate de 1380 mm, permit încărcarea uşoară a paleţilor.

Exemplarul nostru era placat interior cu panouri de lemn amplasate pe toată înălțimea.

Dincolo de perioada de garanţie, o altă parte pozitivă ar fi şi aceea că reparaţiile de urgenţă pot fi realizate în trei reţele de service diferite Renault, Opel şi Renault Trucks.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button