GreenZoneȘtiri

Opțiuni tot mai convingătoare în segmentul camioanelor electrice

Transportatorii, orașele și consumatorii au un efect puternic asupra modului în care se transformă industria de transport, iar adoptarea tehnologiilor durabile, în special a camionelor electrice, reprezintă efectul direct al acestora.

Scania este unul dintre producătorii de camioane care acorda o atenție deosebită electrificării și, conform oficialilor din Södertälje, există mai multe tehnologii diferite care vor permite lumii să decarbonizeze sistemul de transport.

Pe termen mediu, Scania se așteaptă ca indicatorul cost total de operare (TCO) al camioanelor electrice alimentate cu baterii să fie comparabil cu cel al vehiculelor cu motoare cu ardere internă.

Bateriile vor deveni mai puțin costisitoare, iar durata lor de viață va crește. Acest lucru deschide calea nu numai pentru camioanele de distribuție electrificate, ci și, în câțiva ani, pentru operațiunile electrificate pe distanțe lungi

“Cu toate acestea, nu este vorba doar de vehicule. Electrificarea poate fi adoptată la scară largă numai dacă lucrăm împreună cu clienții și partenerii noștri în ceea ce privește infrastructura și furnizarea de energie. Atunci putem scoate camioane electrice care rulează cu energie regenerabilă pe drumuri. În plus, avem nevoie de investiții publice în încărcarea infrastructurii și construirea din rețeaua de energie”, au declarat reprezentanții Scania.

Achiziția unui camion nou reprezintă întotdeauna o investiție semnificativă, iar camioanele electrice sunt în prezent, fără îndoială, mai scumpe decât vehiculele convenționale. Dar este important să rețineți că adevărata valoare a industriei de transport greu provine din costul total de deținere și exploatare, iar aici camionul electric își dovedește valoarea.

VEZI ȘI: Toyota și Hino dezvoltă un camion cu hidrogen pentru piața din SUA

Dispar facturile mari și variabile ale combustibilului, iar clienții vor putea beneficia și de o ofertă specială de finanțare Scania, precum și oferte de service, întreținere și asistență.

Politica publică are un impact mare asupra viabilității vehiculelor electrice. O serie de orașe importante din întreaga lume au semnalat că vor elimina treptat vehiculele diesel de pe străzile lor. De fapt, în prezent există nu mai puțin de 274 de zone cu emisii reduse în 11 țări europene care restricționează accesul la vehiculele poluante din orașe, provincii și regiuni.

Astfel de inițiative oferă vehiculelor fără combustibil fosil, în special vehiculelor electrice, avantajul competitiv al accesului deplin la centrele orașelor, lucru pe care noul camion electric Scania este gata să îl exploateze.

Un alt avantaj competitiv vine de la potențialul de utilizare a motoarelor electrice pe timp de noapte sau în distribuția “de vârf”, folosind camioanele electrice și hibride. Multe orașe restricționează livrările peste noapte din cauza preocupărilor legate de zgomot și emisii. Orașul Stockholm, de exemplu, interzice orice trafic cu camioane grele între orele 22:00 și 06:00. Și Amsterdam are restricții în ceea ce privește orarul de aprovizionarea al magazinelor din centrul orașului.

În plus, livrările efectuate noapte vor scădea timpul necesar de transport, iar conform unor studii realizate în Stockholm, camioanele hibride au fost cu 30% mai rapide decât media pentru ruta de transport echivalentă în timpul zilei.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button