Organizația austriacă VCÖ vrea să reducă numărul camioanelor prin pasul Brenner

Organizația austriacă VCÖ vrea să reducă numărul camioanelor prin pasul Brenner
Organizația austriacă pentru transport și mobilitate VCÖ vrea să reducă numărul camioanelor care trec prin pasul Brenner, după ce în 2019, numărul acestora a fost de trei ori mai mare, în comparație cu toate pasurile rutiere din Elveția.

Conform cifrelor publicate de organizația austriacă pentru transport și mobilitate VCÖ, care a analizat și o serie de informații publicate de Ministerul Transporturilor din Elveția, începând din 2010 numărul camioanelor care au trecut prin pasurile din Alpii Elvețieni a scăzut cu un sfert, în timp ce traficul prin pasul Brenner din Austria a crescut cu o treime în aceeași perioadă.

Organizația austriacă VCÖ vrea să reducă numărul camioanelor prin pasul Brenner

Astfel, doar în 2019 au trecut prin pasul Brenner de trei ori mai multe camioane decât prin toate pasurile din Alpii Elvețieni. Reprezentanțiii VCÖ spun că acest lucru se datorează faptului că ruta din Austria este mai ieftină decât cea din Elveția.

Tocmai de aceea, VCÖ cere aplicarea unor taxe de drum minime la nivelul Uniunii Europene și anularea oricăror reduceri acordate celor care mai folosesc camioane pe diesel și, de asemenea, anularea subvențiilor pentru acest tip de combustibil.

Michael Schwendinger, expertul VCÖ, spune că Elveția a reușit, prin măsuri luate politic, ceea ce Austria doar visează, traficul rutier greu înregistrând creșteri semnificative, în schimb în Elveția acesta a scăzut cu 25%.

Creșteri mari ale traficului de camioane în Austria
În 2010, prin pasurile din Alpii Elvețieni treceau 1.07 milioane de camoane, în timp ce prin pasul Brenner erau înregistrate 1.85 milioane. În 2019 în Alpii Elvețieni s-au înregistrat 808.000 de camioane, alte 90.000 fiind vehicule comerciale uușoare peste 3,5 tone. Prin pasul Brenner au trecut anul trecut 2.4 milioane de camioane, cu 47.000 mai mult decât în 2018.

VEZI ȘI: Scania și MAN vor restructura mii de locuri de muncă, în următoarea perioadă

Anul acesta, din cauza pandemiei de COVID-19, traficul a scăzut masiv, dar VCÖ spune că, la fel ca în cazul crizei financiae de acum 10 ani, aceste scăderi sunt temporare și vor crește și mai mult dacă nu se iau măsuri.

Fără subvenții și taxe de drum mai mari
Una dintre soluțiile propuse este de a scoate subvențiile pentru diesel și o toleranță mai mică la depășirile de viteză. Experții VCÖ mai solicită și introducerea unei taxe de drum, care să includă și taxe pentru poluarea aerului și poluare fonică, unică la nivelul Uniunea Europeană pentru că taxe mai mici în Italia și Germania înseamnă un trafic de tranzit mai mare în Austria.

De asemnea, experții VCÖ solicită interzicerea completă a transporturilor de animale vii în Europa și introducerea unor restricții sectoriale la nivelul UE.

Mai multă marfă pe șine
O altă soluție propusă de experții VCÖ este mutarea transportului de mărfuri pe șine, o soluție considerată mai eficientă și mai puțin poluantă.

Follow #infotrucker