Pacea și liniștea locuitorilor din Kent distrusă de Brexit

Pacea și liniștea locuitorilor din Kent distrusă de Brexit
Pacea și liniștea locuitorilor din satele aflate în zona Kent s-a sfârșit odată cu terminarea perioadei de tranziție Brexit. Aici, în "Gradina Angliei", se vor construi noi puncte vamale și parcări pentru camioanele care trec în Europa.

Din cauza Brexit-ului au de suferit nu doar transportatorii rutieri, ci și locuitorii din satele din zona Kent, acolo unde se vor construi sau redeschide în total 10 noi puncte de control cu parcări pentru mii de camioane. Iar asta înseamnă zgomot, trafic, poluare și haos pentru locuitorii care până acum aveau o viață liniștită.

Pacea și liniștea locuitorilor din Kent distrusă de Brexit

Liniștea din micuțul orășel Guston a fost tulburată de zgomotul produs de mașinile de pe șantierul, unde se lucrează la unul din punctele de control vamal pentru camioane. În zona Kent, condiderată de mulți “grădina Angliei, se lucrează la capacitate maximă pentru a construi punctele de control vamal care să verifice camioanele, înaintea tranzitului spre Europa.

O situație care i-a scos din sărite și pe cei mai înfocați susținători ai Brexit-ului. Cei 2.000 de locuitori din Guston s-au trezit pur și simplu cu utilajele de construcție în spatele grădinilor. Aici, pe o suprafață de 11 hectare se va construi un punct vamal cu parcare pentru aproximativ 1.200 de camioane. În mod normal, conform promisiunilor făcute, autoritățile ar fi trebuit să înceapă consultări cu localnicii, dar în schimb au trimis direct utilajele de construcții în zonă.

Satul idilic din Kent se află la doar câteva minute distanță de Dover. Acest punct este doar unul din cele 10 noi puncte vamale, toate urmând să fie funcționale până cel mai târziu în luna iulie.

Câmpurile din jurul satului Guston sunt perfecte pentru dezvoltarea unui punct vamal, de aici ajungându-se ușor pe A2 și A258. Rachel Maclean, ministrul transporturilor, i-a anunțat în decembrie pe locuitori că aici se va construi un punct vamal și de atunci situația în zonă s-a înrăutățit.

Este clar că în special cei direct implicaț înțeleg acum cu adevărat ce înseamnă Brexit-ul și bucuria de a ieși din Uniune cu un acord este acum întunecată de problemele care decurg din asta. După Brexit, doar 10% din expediții au documentația corectă, iar companii logistice precum DB Schenker și-au redus drastic traficul spre și dinspre Marea Britanie. În plus, o mare parte dintre comercianții online au renunțat să mai expedieze comenzi spre Marea Britanie.

VEZI ȘI: Germania caută soluții pentru creșterea numărului de locuri de parcare pentru camioane

În plus, din cauza taxelor mai mari, o serie de retaileri online din domeniul textil nu mai acceptă retururi din UE fiind mai ieftin să lase marfa clienților. O parte dintre aceștia și-au deschis sau au în plan să deschidă depozite logistice în Belgia, Irlanda sau Germania.

În Ashford, la 35 de minute distanță de Guston, lucrările sunt deja avansate. Aici se crează un punct vamal și parcare pentru aproximativ 1.700 de camioane. Și aici autoritățile locale critică guvernul spunând că de abia acum au realizat că 80% din transportul rutier de mărfuri trece prin Dover și că trebuiau găsite alte soluții în toată această perioadă când s-a tot discutat de Brexit

Localnicii, în mare parte trecuți de 65 de ani, din Guston și Ashford au spus că vor ataca în justiție autorizațiile de construcție motivând că nu au existat consultări în privința locului unde vor fi amplasate aceste puncte de control vamal. Totuși, șansele de a opri în acest moment lucrările sunt egale cu zero potrivit consultanților legali.

În plus, localnicii care au fost pro Brexit au declarat în presa din Marea Britanie că regretă acum votul lor și că dacă ar fi știu ce înseamnă de fapt Brexit nu ar fi votat niciodată pentru.

Din păcate pentru ei situația nu se va îmbunătăți în perioada următoare, ba dimpotrivă. Chiar dacă a fost un Brexit cu acord, relația dintre UE și Marea Britanie va fi de acum încolo ca între două regiuni diferite, cu legislație și taxe diferite, iar asta va afecta mulți producători și exportatori britanici, dar și pe cei care se bazau pe produsele venite din Uniune.

 

Follow #infotrucker