Pachet de Mobilitate
Informații despre Pachetul de Mobilitate
-
IRU și ETF cer un model standard de calcul al salariilor șoferilor detașați
IRU și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) solicită Comisiei Europene să elaboreze un model standard de calcul al salariilor șoferilor de camion detașați.
-
Navigând în labirintul legislativ al transportului rutier în UE din perspectiva HR
Într-un mediu dinamic și în continuă schimbare, industria transportului rutier în UE se confruntă cu o serie de provocări complexe, inclusiv la nivelul resurselor umane.
-
Transportatorii vestici cer menținerea regulii de întoarcere a camioanelor
Asociațiile de transportatori BGL (Germania), FNTR (Franța) și NLA (țările nordice) cer menținerea regulii de întoarcere a camioanelor în țara de înmatriculare la 8 săptămâni.
-
Avocatul General CJUE a propus anularea obligației întoarcerii camioanelor la 8 săptămâni
Avocatul General al CJUE a propus astăzi anularea obligației întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, în opinia care dă indicii despre decizia finală așteptată în câteva luni.
-
CJUE: Transportul de containere goale nu este cabotaj
Curtea de Justiție a UE (CJUE) a decis recent, la sesizarea unei companii românești, că transportul de containere goale poate fi scutit de regulile de cabotaj.
-
Comisia Europeană propune o perioadă de grație pentru tahograful inteligent 2
Comisia Europeană a propus o perioadă de grație până la finalul anului pentru echiparea camioanelor și autocarelor noi înmatriculate după 21 august 2023 cu tahograful inteligent 2 (SMT2), atât pentru…
-
Cum să vă pregătiți pentru noua legislație UE privind tahografele
Tahografele inteligente de a doua generație vor aduce numeroase schimbări în transporturile rutiere: iată cum să vă pregătiți pentru noua legislație UE.
-
Franța sancționează dur neîntoarcerea șoferilor acasă la 4 săptămâni
Atenție! Mai multe firme de transport rutier din România au primit scrisoare din partea Dréal (Franța) pentru neîntoarcerea șoferilor acasă la 4 săptămâni.
-
Tahograful inteligent 2: Vechile carduri nu înregistrează trecerea granițelor
O altă problemă a apărut legată de tahograful inteligent 2: de data aceasta nu este vorba de disponibilitate, ci de compatibilitatea cu vechile carduri.
-
Spania: Companiile din estul Europei sunt mai puțin prezente în transportul rutier
Companiile din estul Europei au avut în 2021 o cotă parte de 18% în transportul rutier de marfă din Spania, față de 28% în 2019.
-
Răspunsul CE privind controalele pentru repausul de 45 de ore din Franța
Comisia Europeană a răspuns plângerii unui grup de asociații de transportatori din Polonia și Ungaria referitoare la controalele efectuate de autoritățile din Franța pentru repausul de 45 de ore în camion.
-
Asociația poloneză TLP cere amânarea prevederilor legate de tahograful inteligent 2
Asociația poloneză TLP cere amânarea până cel puțin la finalul anului a interdicției de a desfășura operațiuni suplimentare în timpul transportului internațional.
-
CJUE ar putea anula întoarcerea camioanelor la 8 săptămâni
Întoarcerea camioanelor în țara de înmatriculare la 8 săptămâni este singura măsură din Pachetul Mobilitate 1 ce ar putea fi anulată de CJUE, în verdictul așteptat spre finalul anului.