Pachetul de Mobilitate a ajuns în fața votului final, programat pentru 9 iulie 2020

Pachetul de Mobilitate a ajuns în fața votului final, programat pentru 9 iulie 2020
După 3 ani de discuții, tergiversări și negocieri, Pachetul de Mobilitate a ajuns în fața votului final, programat pentru 9 iulie 2020 în plenul Parlamentului European.

La sfârșitul lunii mai 2017, după o perioadă de pregătire de peste doi ani, Comisia Europeană a propus se aprobare, prin intermediul comisarilor europeni Violeta Bulc (Transporturi) și Marianne Thyssen (Ocuparea forței de muncă, afaceri sociale și incluziune), așa numitul Pachet de Mobilitate.

Pachetul de Mobilitate a ajuns în fața votului final, programat pentru 9 iulie 2020

Prin acest Pachet de Mobilitate se urmărește clarificarea reglementările existente în domeniul transportului rutier de mărfuri în Uniunea Europeană și să introducă condiții de muncă mai echitabile pentru șoferii de camion. Asta pentru că mai ales din cauza dumpingului social erau diferențe mari între companiile din Europa de Vest și cele din Est.

A urmat un proces care a durat peste 3 ani în care s-au negociat propuneri, modificări ale unor articole, negocieri directe cu Consiliul European și miniștri de transport din țările UE. De asemenea, au fost o serie de tertipuri, prin care europarlamentarii din țările est-europene au încercat să tergiverseze finalizarea Pachetului, aplicabil pe tot teritoriul Uniunii Europene.

La finalul anului 2019, în perioada în care Finlanda a deținut președinția Consiliului European, s-au finalizat prevederile din Pachetul de Mobilitate, care mai trebuia aprobat doar de miniștri de transport din țările UE și de Parlamentul European.

Luni, 8 iunie, Pachetul de Mobilitate propus în Comisia TRAN a Parlamentului European a intrat în procedura de vot electronic. Cu 33 de voturi pentru și 16 împotrivă la categoria accesului pe piață și a cabotajului, cu 33 de voturi pentru, 15 împotrivă și o abținere la categoria timpi de condus și odihnă/tahograf și cu 30 de voturi pentru și 19 împotrivă la categoria prevederi sociale, membrii Comisiei TRAN a Parlamentului European au respins toate amendamentele la cele trei dosare fierbinți ale Pachetului de Mobilitate, astfel că, acesta a primit pozitiv.

VEZI ȘI: COVID-19: Transportul rutier de mărfuri va fi afectat cel puțin până la sfârșitul anului

Aceasta a fost a 16-a rundă de votare pe cea mai importantă reforma din sectorul transportului rutier din UE, una record, chiar și pentru procedurile legislative de la Bruxelles.

Astfel, nu mai stă nimic în calea votului final care se va da în sesiunea plenară a Parlamentului European din 9 iulie, iar Pachetul de Mobilitate va fi finalizat definitiv sub președinția Germaniei la Consiliului European.

Normele de aplicare și alte reglementările individuale vor intra apoi în vigoare la intervale diferite de timp, în funcție de deciziile stabilite prin Pachetul de Mobilitate.

Pachetul de Mobilitate conține, printre altele, prevederi care îmbunătățesc condiițiile de muncă pentru șoferii de camion, noi prevederi în ceea ce privește cabotajul, obligația companiilor de a-și readuce șoferii acasă după cel mult patru săptămâni, noi prevederi legate de perioadele de odihnă săptămânale în camioane sau prevederi care să reglementeze și transportul internațional cu vehicule comerciale cuprinde între 2.4 și 3.5 tone. De asemenea, acest pachet legislativ vine și cu prevederi care să ușureze controalele la nivelul întregii Uniuni Europene, atât a companiilor de transport, cât și a șoferilor.

Follow #infotrucker