Pachetul de Mobilitate va aduce recesiunea în transportul rutier est-european, spune ARTRI

Pachetul de Mobilitate va aduce recesiunea în transportul rutier est-european, spune ARTRI

Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale (ARTRI) critică și ea acodul privind Pachetul de Mobilitate, considerând că „va aduce recesiunea în transportul rutier din Europa de Est”.

ARTRI solicită prim-ministrului României, Ludovic Orban, ministrului transporturilor, Lucian Bode, și comisar european pe transporturi, Adina Vălean, respingerea oficială a acestui mod de impunere discreționară a tuturor prevederilor nesustenabile din Pachetul de Mobilitate, pe care asociația îl consider un veritabil Dictat.

“În pofida nenumăratelor semnale transmise instituțiilor europene de resort, a analizelor riguroase pe texte și realități, a protestelor publice ale transportatorilor din România și din țările vecine, Președinția finlandeză forțează, prin prezentul acord pe Pachetul de Mobilitate, instaurarea recesiunii în transporturile rutiere din țările est-europene”, spune Florinel Andrei, secretar general ARTRI.

ARTRI se întreabă dacă nu cumva acord în ceea ce privește noile reguli pentru sectorul de transport rutier de mărfuri poate fi o “consecință a noului Pact Ecologic European (Green Deal), numit “strategie de creștere” și “plan de tranziție către o Europă sustenabilă”, care presupune investiții anuale de peste 260 de miliarde de euro.”

“De unde va lua Uniunea Europeană, an de an, cel puțin 25% din bugetul pe termen lung pentru decarbonizarea și înverzirea continentului, după ce va fi creat recesiune în sectorul transporturilor, care asigură 5% din PIB-ul Uniunii Europene?”, mai întreabă ARTRI.

Conform UE, transportul rutier este responsabil pentru “un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră”, care, din 2014, au crescut.

Totuși, “în cazul concret al transporturilor rutiere internaționale, avem din 2009 norme severe de reducere a noxelor, care au condus la apariția camioanelor Euro V și, ulterior, a celor Euro VI”, afirmă ARTRI.

În plus, “aceste reduceri au fost atestate și constatate în spațiul comun, respectiv au costat companiile de transport milioane de euro pentru înnoirea parcurilor din Europa”, mai spune asociația.

VEZI ȘI: Cum afectează „Pactul Ecologic” european sectorul de transport

“De ce sunt ignorate de către instituțiile europene toate aceste eforturi și inovații cerute chiar de ele?”, întreabă retoric ARTRI.

“Să fie o primă victorie a protecționismului european central, care sugerează că țările fondatoare au o serie de privilegii care eludează libertățile fundamentale europene?

O astfel de cutumă legitimată subtil printr-un pachet legislativ european cu privire la mobilitate, cu greu ar fi putut izvorî dintr-o <bună credință> și dintr-o <audiere a tuturor părților implicate>. Ambiția Președinției finlandeze ne demonstrează contrariul.”

ARTRI este de părere că “prin acest Pachet de Mobilitate, se urmărește impunerea unei noi strări de fapt pentru companiile din estul Uniunea Europeană. Constrângerea întoarcerii tuturor camioanelor la fiecare 8 săptămâni în țările de origine va genera blocaje neînchipuite în vămi și în zonele limitrofe.”

Negăsind mărfuri pentru aceste milioane de curse obligatorii, cei mai mulți transportatori vor avea de pierdut sau vor dispărea, susține ARTRI.

Asociația încheie comunicatul de presă printr-o expunere a beneficiilor pe care consider că le vor obține vesticii, dacă Pachetul de Mobilitate în forma aprobată va fi aplicat.

“Dar, spre a vedea și mai bine ce ascunde acest dictat, ar trebui să ne punem și în pielea “câștigătorilor”: țările occidentale vor scăpa de presiunea “esticilor”, companiile lor vor putea să prospere, finanțele lor vor încasa nenumărate milioane din activitățile companiilor noastre, țările tranzitate vor câștiga din tot ce înseamnă vânzare de carburanți, cazare, taxare etc. iar esticii vor spori deficitul țărilor lor prin importurile forțate de prevederile <Dictatului de Mobilitate>.”

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.