Pachetul de Mobilitate vine și cu o serie de noi provocări pentru șoferi

Pachetul de Mobilitate vine și cu o serie de noi provocări pentru șoferi
Organizația germană Fernfahrer-Nothilfe spune că, “Pachetul de Mobilitate vine și cu o serie de noi provocări pentru șoferi, care trebuie să-și găsească rezolvarea până la implementarea acestuia.”

Organizația „Fernfahrer-Nothilfe” din landul Saxonia, care asigură ajutor de urgență pentru șoferii de camion,  atrage atenția că Pachetul de Mobilitate, care ar trebui să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor profesioniști, vine și cu o serie de noi provocări care trebuie rezolvate.

Pachetul de Mobilitate vine și cu o serie de noi provocări pentru șoferi

Conform Pachetului de Mobilitate, aprobat de Parlamentul European în luna iulie, sunt reglementate perioadele de condus și odihnă, iar șoferul nu-și mai poate petrece repausul săptămâna normal în cabina camionului, ci într-un loc în care să beneficieze de condiții decente, cum ar fi un hotel sau o pensiune.

Bernd Treffkorn, reprezentantul organizației Fernfahrer-Nothilfe din landul Saxonia, atrage însă atenția că pentru a se putea pune în practică această prevedere trebuie rezolvate alte probleme.

Este clar că șoferul de camion nu-și va lăsa camionul și marfa nesupravegheată într-o parcare pentru a se deplasa, câțiva kilometri în cel mai fericit caz, pentru a se caza la un hotel sau pensiune. Aceste unități de cazare nu au cu siguranță prevăzute spații de parcare pentru camioane, astfel că, pentru șoferi va fi imposibil să oprească direct acolo.

În plus, Bernd Treffkorn atrage atenția că în pachetul de mobilitate nu este prevăzut foarte clar cine trebuie să plătească această cazare, compania sau șoferul, și că este foarte posibil ca în multe cazuri șoferul să fie cel care suportă aceste costuri.

VEZI ȘI: Adina Vălean a cerut un studiu privind impactul Pachetului de Mobilitate asupra mediului

Referitor la această temă, Patrick Lange, reprezentantul BAG, a declarat însă că unele companii au transformat o parte dintre clădirile în care se află sediul companiei în spații de dormit pentru șoferi. În plus, șoferii pot dormi și la prieteni sau familie dacă sunt în apropiere.

Nu există nicio restricție din acest punct de vedere, iar șoferul nu trebuie să prezinte o dovadă a locului în care a dormit în cazul unui control. Totuși, autoritățile vor putea să verifice veridicitatea declarațiilor șoferului în cazul unui control.

Bernd Treffkorn este însă de părere că șoferii străini nu au prieteni sau rude în Germania, de exemplu, dar că acesta este și cazul șoferilor germani care tranzitează și alte țări și că este nevoie de mult mai multe lucruri pentru ca această prevedere să se și poată pune în practică efectiv.

“Nu sunt convins că toate companiile, în special cele din Europa de Est, vor crea un cadru care să-i permită șoferului să respecte noile prevederi, așa că cel puțin la început va fi o problemă majoră verificarea șoferilor în cazul unui control”, a mai spus Bernd Treffkorn, pentru publicația rbb24.de.

Printre noutățile pe care le aduce Pachetul de Mobilitate se numără și prevederi clare legate de salariile șoferilor, dar și faptul că trebuie să se întoarcă regulat în țara de origine. Companiile de transport din Germania au spus că toate aceste măsuri vor duce la o concurență corectă pe piață din 2025, momentul în care vor fi implementate noile măsuri.

Follow #infotrucker