Pachetul de sisteme de siguranță propus de UE va include și o tehnologie pentru limitarea vitezei

Pachetul de sisteme de siguranță propus de UE va include și o tehnologie pentru limitarea vitezei

Uniunea Europeană a propus un pachet de măsuri care să îmbunătățească siguranța pe drumuri și să scadă numărul deceselor cauzate de accidentele rutiere cu 25.000 în următorii 15 ani.

Pachetul obligatoriu ar urma să intre în vigoare în 2022 și va conține, printre altele, și un sistem inteligent pentru limtarea vitezei de deplasare. Și astăzi există astfel de sisteme prin care șoferul nu poate depăși viteza maximă setată de acesta sau pe cea pe care tehnologiile o recunosc ca fiind limită maximă pe un tronson de drum.

Totuși, sistemele actuale pot fi „suprascrise” prin apăsarea fermă a pedalei de accelerație (exemplu: în cazul efectuării unei depășiri).

Dar viitorul sistem propus de Uniunea Europeană este ușor diferit. Acesta se numește Intelligent Speed Assistance (ISA) și va folosi date GPS, dar va putea „citi” și semnele de circulație.

Astfel va fi determinată viteza maximă cu care se va putea deplasa un vehicul. În cazul în care viteza este depășită, mașina va emite un sunet de avertizare, iar mai apoi va frâna automat pentru a reduce viteza sub limitat maximă. Și în acest caz, sistemul va putea fi „suprascris” prin apăsarea fermă a pedalei de accelerație.

Consiliu European pentru Siguranța Transportului a insistat ca vehiculele să aibă un buton pentru dezactivarea completă a acestei funcții, însă a fost specificat clar ca la fiecare pornire a vechiculului acesta să fie 100% activ. Pe măsură ce șoferii se vor obișnui cu această funcție, sistemul va deveni imposibil de dezactivat.

VEZI ȘI: Germania vrea să amendeze șoferii care dezactivează sistemul de asistență la frânarea de urgență

„Au existat puține momente în ultimii 50 de ani pe care le-am putea descrie ca progrese majore pentru siguranța drumurilor din Europa. Decizia ca purtarea centurii de siguranță să fie obligatorie a fost unul dintre ele. Altul a fost în 1998 când s-a stabilit primele standarde în UE cu privire la siguranța rutieră.

Dacă acest acord va primi undă verde, va putea fi trecut ca fiind unul dintre acele momente importante”, a declarat Antonio Avenoso, directorul executiv al Consiliului European privind Siguranţa Transportului.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.