In Focus

Până la 36 de ore de așteptare pentru camioanele cu mărfuri din Marea Britanie pentru UE

Camioanele care trec cu mărfuri din Marea Britanie în UE se pot confrunta cu timpi de așteptare de până la 36 de ore, din cauza noilor proceduri vamale.

Circuația mărfurilor între Marea Britanie și Uniunea Europeană este în continuare afectată de noile proceduri vamale și lipsa de agenți vamali.

Până la 36 de ore de așteptare pentru camioanele cu mărfuri din Marea Britanie pentru UE

De la intrarea în vigoare a noului acord comercial, circulația mărfurilor între Marea Britanie și Uniunea Europeană s-a făcut cu întreruperi, aproape toate camioanele încărcate cu mărfuri din Marea Britanie pentru Uniunea Europeană fiind adesea blocate pe malul britanic ore în șir, deoarece multe procese, în special vămuirea, au trebuit repetate.

VEZI ȘI: Șoferii de camion trebuie să completeze o declarație de intrare în Austria

Cele mai mari probleme în a ține evidența și a respecta noile proceduri vamale le au transportatorii mici și mijlocii. De asemenea, o altă problemă este lipsa cronică de agenți vamali în Marea Britanie, în condițiile în care cei actuali se ocupă de obicei de formalitățile vamale pentru clienții lor.

Riscul unui haos în trafic
Șoferii de camion care doresc să se întoarcă cu mărfuri din Marea Britanie în UE ar trebui să aștepte între 12 și 36 de ore pe malul britanic, mai ales în așteptarea actelor vamale.

De asemenea, există riscul unui haos în trafic din cauza timpilor mai mari de asteptare la frontieră pentru mii de camioane. Spre exemplu, camioanele care transportă mărfuri de origine animală sau vegetală au nevoie de documente suplimentare, care nu sunt nici ieftine.

Chiar și grupurile mari de logistică, precum DB Schenker sau DHL, au simțit recent efectele Brexit-ului și ale acordului comercial asupra căruia s-a convenit.

În ianuarie, DB Schenker a oprit temporar transportul terestru din UE către și din Marea Britanie, deoarece la majoritatea expedițiilor lipsea documentația, iar angajații nu le puteau urmări. Mulți comercianți cu amănuntul de pe ambele maluri ale Canalului au oprit deja livrările. Inclusiv pescarii britanici, printre cei mai înfocați susținători ai Brexit-ului, resimt astăzi efectele negative al „divorțului” dintre Regat și UE.

De altfel, volumul exporturilor din Marea Britanie către Uniunea Europeană a scăzut cu 68% în ianuarie 2021, o prăbușire spectaculoasă generată de problemele cauzate de Brexit.

Prețurile de transport ar putea crește semnificativ
Pe termen mediu, experții în comerț exterior spun că din cauza acestei situații, prețurile de transport ar putea crește cu până la 50%. Tot ei spun că problemele legate de vămuire vor fi rezolvate pe termen mediu.

Din aceeași categorie...

Back to top button