Pandemie sau nu, prețul de transport trebuie să rămână unul realist și corect

Pandemie sau nu, prețul de transport trebuie să rămână unul realist și corect
Prețul de transport trebuie să rămână unul realist și corect, în ciuda lipsei de comenzi de pe piața europeană, cauzată de pandemia COVID-19.

Dacă până nu demult, camioanele era văzute surse de accidente rutiere și poluare, odată cu declanșarea crizei COVID-19, lucrurile s-au schimbat radical. Astăzi, șoferii de camion sunt considerați supereroi, asigurând aprovizionarea cu bunuri de strictă necesitate, echipamente medicale și alte lucruri de care e nevoie în această perioadă.

Pandemie sau nu, prețul de transport trebuie să rămână unul realist și corect

Nu-i deloc rău, doar că, lumea ar trebui să înțeleagă că ei fac asta în fiecare zi, nu doar acum când e criză, iar dacă ei s-ar opri într-o perioadă normală, problemele ar fi aceleași ca și acum.

Faptul că șoferii de camion sunt apreciați acum este un lucru pozitiv, dar e cam singurul. Oricât de mult s-ar plânge ei de condițiile deplorabile în care trebuie să lucreze, de faptul că nu au condiții în parcări și că nimeni nu le acordă vreo facilitate, nimeni nu ia nicio măsură.

Desigur, din cauza pandemiei COVID-19, toată lumea este sub presiune.

De exemplu, lipsă cererii a generat o scădere a prețul de transport (lucru confirmat inclusiv de BAG în ultimul său raport despre piața germană), până într-acolo încât acesta să nu mai acopere nici măcar costurile. Un exemplu este oferta de 51 și 53 de eurocenți/km publicată de DB Schenker Transa pe platforma Timocom la început de aprilie.

Practic, transportatorilor li se cere să lucreze fără să-și acopere nici măcar toate costurile legate de salarii, combustibil, taxe de drum, care ar fi undeva la 70 de eurocenți/km (în Germania). Dacă la acestea se mai adaugă și costurile legate de camion, rate, leasing etc., atunci prețul corect de transport ar fi undeva între 1.25 și 1.30 euro/km (în Germania). Structura ca și elemente de cost se păstrăzează în cazul transportatorilor români, diferența fiind doar la valori.

Chiar dacă un refuz ar fi singurul răspuns logic la o astfel de ofertă, din păcare există transportatori dispuși să accepte oferte precum cea a lui DB Schenker Transa, având nevoie disperată de lichidități pentru a putea acoperi salarii, rate, chirii etc..

VEZI ȘI: Opel Vivaro-e, prima autoutilitară 100% electrică din gama Opel

Ce se poate face, însă? În mod normal piața de transport este reglată de cerere și ofertă, iar cum lipsa cererii actuale nu este însă cauzată de niciuna dintre părți, toată lumea să-și asume responsabilitatea.

Astfel, clienții să nu forțeze mâna transportatorilor de a lucra pe prețuri mici, iar transportatorii să refuze din start orice ofertă care nu acoperă costurile de transport. Altfel, pe termen lung, acest lucru va fi un dezastru pentru toată lumea.

De asemenea, de pe umerii transportatorilor, în special cei mici, trebuie luată presiunea de a avea lichidități, iar aici băncile, companiile de leasing și chiar statul ar trebui să ia măsuri și să gestioneze eficient această criză. În plus, autoritățile de control ar trebui să fie vigilente și să sancționeze drastic orice derapaje, pentru a putea fi menținut un mediu concurențial corect. Dacă nu se face asta, vom asista la o serie de companii care intră în insolvență, șoferi care-și vor pierde locul de muncă și clienți care nu au parteneri de încredere când vine vorba de transport.

Cei care-și tratează corect partenerii în această perioadă vor avea de câștigat pe termen lung, iar cei care încearcă să jumulească fiecare cent pentru a face un profit vor fi cei care nu vor avea cum să reziste pe termen lung.

Și, toată lumea ar trebui să înțeleagă, cu atât mai mult în această perioadă, care este cu adevărat rolul transportatorilor și care este prețul de transport real la care aceștia ar trebui să lucreze, pentru ca toată lumea din industrie să fie mulțumită.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.