In Focus

Parcare publică din Germania blocată de camioanele a două firme din România și Polonia

Parcare publică din Germania blocată de două firme de transport rutier din România și Polonia, după ce acestea și-au “parcat” camioanele în autobaza de ocazie pentru mai multe săptămâni.

Două firme de transport rutier din România și Polonia au blocat zona de parcare publică Rasthof Kassel Ost, de pe A7, din Germania, după ce acestea și-au “parcat” camioanele în autobaza de ocazie pe perioada sărbătorilor de iarnă.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Conform poliției germane, de peste două săptămâni camioanele celor două companii ocupă aproape jumătate din totalul celor 181 de locuri de parcare pentru camioane.

Pentru poliția din Nordhessen acest lucru reprezintă o problemă majoră pentru că astfel ceilalți șoferi de camion care circulă prin zonă nu reușesc să-și efectueze pauzele de odihnă, iar noapte nu sunt suficiente locuri de parcare pentru cei care au transporturi de făcut.

În plus, camioanele lăsate în parcare ocupă și o parte din spațiul de parcare pentru mașini.

Poliția din zonă a început să monitorizeze locurile de parcare din 2018 când a remarcat prima oară practica mai multor companii de transport de a-și “parca” camioanele în zonele de odihnă de-a lungul autostrăzii A7.

Anul acesta sunt peste 80 de camioane lăsate în parcare și care nu au mai fost mișcate de pe data de 21 decembrie, conform raportului poliției din Nordhessen. După verificarea înregistrărilor video, aceștia au constatat că șoferii camioanelor au fost preluați cu microbuze și camioanele lăsate pur și simplu în parcare.

VEZI ȘI: UNTRR solicită prioritizarea vaccinării anti COVID-19 pentru șoferii de camion

Faptul că acestea au și semiremorcă încurcă și mai mult situația, spațiul ocupat fiind mult mai mare. Fiind un spațiu destinat parcării de camioane fără plată, șoferii celor două companii implicate nu trebuie să plătească niciun fel de taxă pentru această perioadă.

Una din firme are 60 de camioane în parcare, cealaltă 20 de camioane, iar singura amendă pe care o poate da poliția este pentru utilizarea excesivă a drumului, conform articolului 29 din Codul Rutier german (StVO).

“Nu este o sumă mare și probabil de aceea companiile își asumă asta pentru că este mult mai ieftin să lași camioanele aici decât să te întorci cu ele în țara de origine. Nu este însă etic pentru că acest lucru crează probleme mari pentru ceilalți șoferi”, a declarat Matthias Mänz, purtătorul de cuvănt al poliției din Nordhessen, în comunicatul oficial.

Poliția a contactat deja autoritățile naționale competente pentru a rezolva această problemă și solicită verificarea companiilor care și-au abandonat vehiculele și impunerea unor restricții pentru acestea.

De asemenea, ținând cont că este un fenomen din ce în ce mai des întâlnit pe autostrăzile din Germania, poliția a trimis și o informare oficială la BAG și Ministerul Transporturilor din Germania pentru a aduce modificări ale legislației în această privință în codul rutier.

Din aceeași categorie...

Back to top button