Parlamentul European a respins amendamentele propuse la Pachetul de Mobilitate

Parlamentului European a respins amendamentele propuse la Pachetul de Mobilitate
Plenul Parlamentului European a respins amendamentele propuse la Pachetul de Mobilitate de către Comisia Europeană și aprobate de Comisia de Transport (TRAN) a Parlament European.

Ieri, 4 iulie 2018, plenul Parlamentului European a respins amendamentele propuse la Pachetul de Mobilitate de către Comisia Europeană și aprobate de Comisia de Transport (TRAN), care modifică normelor privind timpul de conducere, cabotajul rutier și detașarea transnațională, acesta fiind retrimis la Comisia de Transport pentru a-l rescrie.

Parlamentul European a respins amendamentele propuse la Pachetul de Mobilitate

Întregul text a fost retrimis la Comisia de Transport pentru ca aceasta să găsească un nou compromis, altul decât cel aprobat pe 4 iunie 2018, care a fost criticat pe de-o parte de sindicatele lucrătorilor din transportul rutier, respectiv asociațiile patronale din est și din vest.

Eurodeputații au trebuit să voteze de 3 ori: pentru detașarea transnațională a șoferilor(286 pentru, 390 împotrivă și 9 abțineri), în ceea ce privește timpul de conducere și perioadele de odihnă(229 pentru, 422 împotrivă și 30 de abțineri), iar cel de-al treilea privind cabotajul rutier, companiile de tip letterbox (fictive) și practicile ilegale din transport(103 pentru, 551 împotrivă și 29 abțineri).

Trecerea Pachetului de Mobilitate I în actuala legislatură este în pericol, deoarece în iunie anul viitor, vor urma alegeri europarlamentare, ceea ce înseamnă că cei din Comisia TRAN ar trebui să găsească rapid un nou compromis.

VEZI ȘI: Selina Grup a achiziționat 4 basculante Ford 3542D 6X4 Euro VI

ETF, cea mai mare federație sindicală din Europa, spune că această decizie de respingere este “o linie în nisip pentru liberalizarea transporturilor”, considerând acest vot o “victorie majoră în saga pe termen lung a Pachetului de Mobilitate al Comisiei Europene”.

Votul din plen reprezintă o înfrângere pentru discriminarea salarială, concurența neloială și sfârșitul efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului.

Informații generale
Pachetul de Mobilitate reprezintă o reformă totală a normelor care reglementează transportul rutier de marfă în Europa.

O reformă proastă ar putea avea un impact dezastruos asupra siguranței rutiere și a condițiilor de muncă ale șoferilor profesioniști în deceniile următoare.

Există riscuri pe mai multe fronturi:

● Mai puțin odihnă -> pericol de oboseală
● Salarizare redusă -> exploatare și dumping social
● Weekend-uri petrecute în cabină -> condiții șocante și odihnă săracă
● Mai mult cabotaj -> concurență neloială

După propunerile inițiale ale Comisiei, Pachetul de Mobilitate este în prezent în dezbatere în Parlamentul European. Decizia de astăzi trimite întregul pachet înapoi în dezbatere în cadrul Comisie TRAN.

Între timp, statele membre își dezbat punctul de vedere în cadrul Consiliului European.

Din 2016, reprezentanții lucrătorilor au promovat un Pachet de Mobilitate echitabil, sprijinit adesea de organizații partenere în domeniul siguranței rutiere.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.