In Focus

Parlamentul European cere măsuri dure împotriva companiilor de tip “letterbox”

Lupta impotriva companiilor de tip „letterbox”, a dumpingului social, armonizarea și aplicarea normelor existente, acestea sunt cerințele esențiale ale Parlamentului European.

În acest sens, Parlamentul European a adoptată o rezoluție în 52 de puncte, fără caracter juridic, care a fost transmisă Comisiei Europene pentru a fi publicată odată cu pachetul de măsuri mult așteptat ce are ca scop îmbunătățirea transportului rutier în UE.

Parlamentul European cere măsuri dure împotriva companiilor de tip “letterbox”

În ziua adoptării rezoluței, parlamentarii europeni au spus că “foarte multe lucruri sunt greșite pe drumurile din Europa”, în multe zone predominând condițiile precum cele din Vestul Sălbatic.

Deputații europeni solicită, o abordare specifică a problemei companiilor de tip “letterbox” sau a celor cu filiale fictive. Companiile cinstite au șanse puține să facă față practicilor de afaceri dubioase ale companiilor de tip “letterbox”. Astfel, pentru a descuraja total astfel de parctici neconcureníale, Parlamentul European cere aplicarea unor sancțiuni dure și egale în toate statele membre ale Uniunii.

Armonizarea legislației în toată Uniunea Europeană
Controalele rutiere de pe teritoriul Europei trebuie să fie efectuate pe baza unor legi și criterii uniforme. Normele de cabotaj ar trebui simplificate, descrise în mod clar, iar conformitatea acestora să fie mai bine evaluată decât înainte. Trebuie să se impulsioneze digitalizarea industriei, de exemplu prin introducerea la nivel UE28 a e-CMR-ului. Europarlamentarii solicită introducerea rapidă a unui sistem uniform de colectare a taxelor rutiere în Europa, lucru de care am scris și noi.

VEZI ȘI: IRU solicită Comisiei Europene să nu întârzie pachetul de mobilitate

În ansamblu, Comisia Europeană ar trebui să depună eforturi pentru a armoniza tot mai multe reguli în întreaga Europă. De asemenea, ar trebui să examineze modalitățile de reducere a sarcinilor birocratice și financiare care rezultă din diferitele legislații naționale pentru a promova libertatea de a oferi servicii de transport în UE pe scară largă.

Parlamentarii europeni din Europa de Est, parte a grupul conservator EKR au criticat rezoluția, susținând că nu se pot aduce la un nivel comun standardele și salariile sociale ale statelor membre ale UE.

Mai mult, aceștia spun că țările aflate la marginea Uniunii Europene, beneficiază mult mai puțin de pe piața de transportului rutier internă a EU din decât țările din Europa Centrală și de Vest.

Conform unui eurodeputat polonez, înainte de a avea grijă de orice altceva, trebuiesc eliminate toate obstacolele administrative din calea unei Europe fără frontiere pentru transportul liber de mărfuri.

Din aceeași categorie...

Back to top button