Pasul Brenner: Cum se circulă pe podul Lueg de pe A13 (Austria) în 2025

Traficul pe podul Lueg de pe A13 (Pasul Brenner) a fost limitat la o singură bandă pe fiecare sens, începând cu 1 ianuarie 2025.
Autostrada Brenner va deveni, în următorii ani, un calvar pentru tot traficul peste Alpi. Podul Lueg, o structură vitală de pe A13 Brenner, în lungime de aproximativ 1,8 kilometri, a ajuns la sfârșitul duratei sale de viață după mai bine de 55 de ani de utilizare intensă.
Din motive de siguranță rutieră, traficul a fost restricționat sever începând cu 1 ianuarie 2025, măsură necesară pentru a asigura continuarea funcționării podului existent până la finalizarea lucrărilor de construcție a celui nou.
Construcția noului pod Lueg va începe în primăvara anului 2025, după obținerea tuturor autorizațiilor necesare, și se estimează că va dura 2 ani.
Cum se va desfășura traficul în perioada renovării?
În această perioadă, circulația pe pod va fi limitată la o singură bandă pe fiecare sens, gestionată printr-un sistem de trafic special instalat. Acest sistem include bariere de beton, semnalizare dinamică și statică, fiind implementat treptat pentru a minimiza perturbările.
VEZI ȘI: Transportul de marfă pus sub presiune de lucrările de renovare a podului Lueg
Pentru a evita congestiile severe, în zilele cu volum mare de trafic, ASFINAG poate permite temporar utilizarea a două benzi, în coordonare cu inginerii structurali, păstrând siguranța drept prioritate principală. Măsura este menită să prevină blocajele prelungite și să reducă impactul asupra fluxului de trafic pe ruta crucială a coridorului Brenner.
Restricțiile impuse traficului pe podul Lueg vizează asigurarea unui echilibru între siguranță și fluiditatea circulației, în special pentru vehiculele grele, datorită sarcinilor mari exercitate asupra structurii.
Regulile de utilizare a benzilor
- Autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone: Circulă exclusiv pe banda centrală (banda 2), aceasta oferind o mai bună distribuție a greutății pe pod.
- Autovehiculele cu greutatea sub 3,5 tone: Pot utiliza ambele benzi disponibile.
Managementul temporar al traficului pe două benzi poate fi activat pentru până la 170 de zile pe an, în funcție de necesități și de fluxul înregistrat, fie către nord, sud sau în ambele direcții.
Potrivit evaluării ASFINAG, primele sisteme de circulație pe două benzi vor fi activate de la sfârșitul lunii ianuarie, dacă vremea permite. Acest lucru se datorează faptului că, atunci când ninge în Pasul Brenner, traficul pe două benzi nu este posibil, deoarece camioanele de deszăpezire nu au voie să utilizeze banda exterioară (banda 1) a podului.
Măsuri suplimentare pentru gestionarea traficului pe podul Lueg
În urma studiilor de trafic realizate de ASFINAG, s-a constatat că, deși sistemul temporar de două benzi poate ameliora fluxul, în unele zile de vârf se vor produce inevitabil ambuteiaje.
Pentru a reduce aceste situații, au fost introduse zile suplimentare de interdicție pentru camioane cu MTMA mai mare de 7,5 tone, după cum urmează:
- direcția Sud (spre Italia): +14 zile comparativ cu anii anteriori, ajungând la un total de 36 de zile cu restricții de circulație.
- direcția Nord (spre Germania): Interdicțiile însumează acum 21 de zile pe an.
Aceste interdicții suplimentare se alătură celor deja în vigoare în landul Tirol, fiind parte a strategiei de reducere a congestionării și a stresului asupra infrastructurii.
Calendarul de circulație poate fi descărcat de aici.