In FocusTop News

Sindicatele și patronatele din Polonia cer guvernului de la Varșovia să rezolve problema cu grupul Mazur

Într-un caz rar în Polonia, doi partenerii sociali ai industriei, dar cu obiective diferite, solicită guvernului de la Varșovia să intervină în problema cu grupul Mazur.

Sindicatul “Solidaritatea” și Asociația de transport și logistică din Polonia (TLP) îi cer șefului guvernului de la Varșovia să rezolve problema cu grupul Mazur. Sindicatul polonez subliniază că Agmaz, Luk-Maz și Imperia, care fac parte din grupul Mazur, sunt un element care subminează reputația industriei poloneze de transport în Europa.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

“Nu înțelegem de ce companiile poloneze permit practica de a angaja șoferi pe bază de contracte – autorizații, în condițiile în care ar trebui să existe un contract de muncă… Și acesta nu este primul caz în care apare o astfel de metodă “de lucru”. Uneori aud întrebări, de ce se implică sindicatul în acest caz, deoarece șoferii companiilor lui Lukasz Mazur nu sunt membri ai acesteia, nu sunt nici măcar polonezi. Răspunsul este simplu. Sunt și ei oameni, muncitori, iar faptul că nu sunt membri ai sindicatului nu înseamnă că pot fi tratați ca oameni de mâna a treia și lăsați fără ajutor.”, spune Tadeusz Kucharski, membru al sindicatului “Solidaritatea”.

Potrivit lui Tadeusz Kucharski, lipsa unui răspuns adecvat din partea autorităților poloneze, care sunt autorizate să asigure aplicarea legislației muncii și a reglementărilor din sectorul transporturilor, este surprinzătoare. O posibilă explicație ar putea fi alegerile electorale de luna viitoare din Polonia, implicarea guvernului de la Varșovia în această problema, la acest moment, putând fi un cartof fierbinte pentru partidului premierului.

VEZI ȘI: Șoferii din parcarea Gräfenhausen au ieșit din greva foamei

“Trebuie reamintit faptul că în ultimii 20 de ani Europa a înregistrat o creștere gigantică a acestei industrii, în care companiile poloneze reprezintă grupul de frunte. Prin urmare, sindicatul “Solidaritatea” și Asociația de transport și logistică din Polonia (TLP) îi cer premierului Mateusz Morawiecki să intervină în această problemă. Astfel, în Polonia ne confruntăm cu un caz destul de rar în care reprezentanții sindicatelor și ai patronatelor din acest sector au atras în unanimitate atenția asupra nefuncționării unei instituții de stat poloneze”, mai spune Tadeusz Kucharski, membru al Consiliului de Stat pentru Drumuri și al secției de transport rutier Solidarnosc.soferi de camion

Al doilea protest în parcarea Gräfenhausen

În prezent, peste 150 de șoferi de camion uzbeci și georgieni protestează împotriva salariilor neplătite și a condițiilor proate de muncă, în parcarea Gräfenhausen de pe A5 din Germania. În aprilie, în timpul primului protest al șoferilor, Łukasz Mazur, proprietarul grupului Mazur, a încercat să folosească forța pentru a-i determina pe șoferi să renunțe la protest. Cu toate acestea, protestatarii au fost apărați de activiștii sindicali și de poliția germană, care a intervenit în conflict. În cele din urmă, șoferii au primit banii care li se cuveneau.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button