In Focus

Patronul polonez al Lukmaz, Agmaz și Imperija a fost arestat în Germania

Patronul polonez Lukmaz, Agmaz și Imperija a fost arestat temporar în Germania. Acesta i-a amenințat pe șoferii care protestează în parcarea Gräfenhausen Vest de pe A5, de lângă Frankfurt.

Ieri, 7 aprilie, patronul consorțiului polonez Lukmaz, Agmaz și Imperija a venit în zona de servicii Gräfenhausen Vest cu o echipă formată din 15 persoane. În plus, acesta a adus și „șoferi de rezervă” cu el pentru a duce camioanele „sale” în Polonia. Șoferii uzbeci și georgieni de camion nu s-au lăsat intimidați.

Banner Infotrucker 35 tone 600 x 150

Patrulele de poliție care au fost alertate au reușit să prevină o altercație între cele două părți, amenințând cu spray-ul cu piper și bastoanele. Poliția a închis parcarea și, în cele din urmă, l-a arestat preventiv pe patroul polonez și persoanele care-l însoțeau.

Implicarea individuală a celor 16 persoane venite din Polonia este investigată de poliția germană. Conform primelor cercetări, se suspectează că cele 16 persoane ar fi comis diverse infracțiuni de încălcare gravă a liniștii publice, amenințări, constrângere, tentativă de vătămare corporală gravă și perturbarea unei adunări pe teritoriul german. Greva din parcare este considerată o adunare.

Patronul consorțiului polonez Lukmaz, Agmaz și Imperija a fost arestat în Germania

Potrivit informațiilor anchetatorilor, grupul de persoane care a acționat în parcarea Gräfenhause Vest ar fi un fel de unitate paramilitară a unei agenții de detectivi din Polonia. Se pare că membrii acestei unități aveau sarcina de a fura patru camioane și de a le transfera în Polonia. Unele persoane din acest grup purtau veste antiglonț și erau îmbrăcați ca niște ofițeri de poliție.

Poliția germană este foarte lăudată pentru reacția și acțiunea lor rapidă.

„Se aplică salariul din țara în care este condus camionul”

„Ceea ce trăim aici este, din păcate, un pic din trista realitate a transportului de marfă în Europa”, a declarat președintele DGB din Hessa, Michael Rudolph.

Situația juridică este clară: „Se aplică salariul din țara în care este condus camionul”.

VEZI ȘI: Danemarca vânează camioanele cu emulatoare de AdBlue

Din păcate, realitatea este diferită. Există mulți angajatori care trimit șoferi „prin Europa pentru mult mai puțini bani, iar oamenii nu numai că lucrează în cele mai precare condiții, dar și trăiesc acolo”, spune Rudolph.

Petiție către coducerea consorțiului și contractori

Cei 40 de șoferi uzbeci și georgieni din parcarea Gräfenhausen Vest au scris o petiție, adresată conducerii consorțiului polonez Lukmaz, Agmaz și Imperija. De asemenea, aceștia au făcut apel la contractori precum Sennder, LKW Walter și C.H. Robinson să depună eforturi pentru a se asigura că își primesc salariile și că sunt tratați conform legii.

Redăm conținutul integral al petiției, mai jos.

„Dragă Sennder, LKW Walter și C.H.Robinson,

Vă împărtășim o cerere urgentă într-un caz despre care poate ați auzit deja. Lucrăm pentru companiile de transport poloneze Lukmaz, Agmaz și Imperija, care efectuează transporturi pentru compania dumneavoastră. Suntem un grup de șoferi din Georgia și Uzbekistan care sunt exploatați. Am fost puși în situația în care oprirea activității era singura opțiune pentru a ne schimba situația. Avem pretenții financiare substanțiale față de Lukmaz, Agmaz și Imperija, care neagă acest lucru.

Pentru a ieși din această situație, am solicitat în repetate rânduri Lukmaz, Agmaz și Imperija să ne trimită documentele noastre de remunerare, astfel încât să putem deschide discuții serioase cu privire la creanțele justificate și la sumele exacte. Suntem blocați și în grevă de mai bine de două săptămâni deja într-o parcare germană.

Suntem susținuți de sindicat și de comunitatea locală care ne asigură hrana și nevoile de bază.

Lukmaz, Agmaz și Imperija au declarat că nu ne vor da nicio documentație privind modul în care suntem plătiți și cum sunt calculate obligațiile salariale. Pentru noi, aceasta este o poziție pe care o companie nu o poate apăra, deoarece fiecare șofer trebuie să aibă acces la propria documentație de remunerare, altfel nu avem nicio bază pentru a afla dacă remunerarea noastră este corectă.

Am efectuat transporturi pe Lukmaz, Agmaz și Imperija care au legătură cu companiile dumneavoastră și dorim să vă rugăm să contactați de urgență compania și să le cereți să ne dea acces, în calitate de șoferi, la propria noastră documentație. Ca al doilea pas dorim să vă rugăm să cereți companiilor să respecte legea și să ne plătească conform acestor standarde. Din moment ce am efectuat transporturi prin intermediul companiei Dvs., sunteți parte a acestei situații proaste create de subcontractorii Dvs. Lukmaz, Agmaz și Imperija”

Context

De aproape două săptămâni, șoferii de camion ai consorțiului polonez Lukmaz, Agmaz și Imperija au oprit camioanele companiei în diferite locuri de odihnă din Europa și cer o salarizare mai bună.

Unul dintre aceste locuri este parcarea Gräfenhausen Vest de pe A5, între Frankfurt și Darmstadt, unde se află aproximativ 40 de șoferi georgieni și uzbeci. Potrivit propriilor declarații, aceștia locuiesc în camion cu lunile, iar unii dintre ei în mod continuu mai mult de un an.

Update, 08 aprilie

Potrivit ultimelor informații din Germania, toate persoanele reținute, ieri, au fost eliberate. Proprietarul crede că poliția germană îi reține camioanele în mod ilegal. Acesta spune că șoferii sunt angajați ca șoferi independenți și, prin urmare, nu au dreptul la un salariu fix.

În ceea ce privește prezența companiei de pază din Polonia, aceasta spune că angajații săi se aflau acolo în calitate de gărzi de corp, deoarece șoferii l-au amenințat pe patronul polonez că îl vor ucide.

Din aceeași categorie...

Back to top button