Patru lucruri care cresc protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban

Patru lucruri care cresc protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban

Noua tehnologie combinată cu o legislație actualizată, o infrastructură mai bună și o vizibilitate directă îmbunătățită pot crește protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban.

Volvo Trucks prezintă patru lucruri care cresc protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban, cu scopul de a reduce numărul accidentelor fatale dintre aceștia și camioane.

În condițiile în care în lume, trei milioane de persoane se mută în fiecare săptămână în zonele urbane, protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban devine tot mai importantă, dat fiind faptul că aceștia sunt cei mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor.

Astfel, deoarece șoferii, bicicliștii și pietonii împărtășesc aceleași drumuri, este esențial ca aceștia să-și înțeleagă nevoile și limitările reciproce.

În prezent, zeci de orașe mari din întreaga lume au o abordare indetică cu cea a celor de la Volvo Trucks, adică “accidente zero”.

În Londra, de exemplu, autoritatea de transport a orașului și-a propus să aibă zero accidente grave și decese pe drumuri, iar peste 80% din călătoriile londonezilor se fie făcute pe jos, pe bicicletă sau cu transportul public până în 2041.

Pentru a-și atinge această viziune, Londra implementează un număr mare de măsuri pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, de la reducerea limitelor de viteză la îmbunătățirea aplicării legii, precum și la reproiectarea străzilor și a celor mai periculoase intersecții ale orașului.

Patru lucruri care cresc protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban

O inițiativă majoră în curs de desfășurare a autorității de transport din Londra este primul standard de vizibilitate directă (DVS) din lume pentru vehiculele grele de marfă operate în oraș.

VEZI ȘI: Se poate circula pe autostrada Sebeș – Turda, sectorul dintre Aiud și Turda

Astfel, pentru a putea fi operate în Londra începând cu 2020, toate vehiculele de transport de marfă de peste 12 tone vor fi evaluate și clasificate cu stele în privința vizibilității directe din cabină, respectiv a altor măsuri de siguranță echivalente.

Patru lucruri care cresc protecția bicicliștilor și pietonilor în traficul urban

Atunci când se proiectează un camion pentru operațiuni urbane este important ca acestea să poată fi echipat cu geam la partea inferioară a ușii, pentru a oferi șoferului o vizibilitate directă pe partea laterală a camionului, precum Volvo FE cu intrare coborâtă.

Camioanele care operează în medii urbane sunt, de asemenea, configurate să devină și mai sigure prin intermediul tehnologiilor de detectare a utilizatorii vulnerabili ai drumurilor în jurul vehiculului.

În cadrul proiectului Xcycle finanțat de UE, Volvo Trucks cooperează cu companii de tehnologie și institute de cercetare, iar una dintre tehnologii implică un sistem de detectare a bicicliștilor.

De altfel, 40% din accidentele rutiere dintre camioane și bicicliști se întâmplă pe partea pasagerului, aceasta fiind zona cea mai critică în timpul unui viraj.

Patru metode de îmbunătățire a protecție bicicliștilor și pietonilor în traficul urban

O proiectare mai bună a străzilor
Scăderea vitezei vehiculelor și separarea vehiculelor motorizate de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor prin intermediul trotuarelor ridicate și a benzilor de biciclete protejate poate crește siguranța rutieră. La proiectarea intersecțiilor, acordarea unei atenții speciale reducerii interacțiunii dintre bicicliști și vehiculele care virează.

Conștientizarea cu privire la siguranța rutieră
Creșterea gradului de conștientizare a riscurilor în rândul tuturor utilizatorilor rutieri printr-o instruire mai bună în domeniul siguranței pentru șoferi și prin conștientizarea riscurilor pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. Programele de conștientizare a siguranței rutiere precum „Stop Look Wave” și ”See and be seen” sunt concepute pentru a preveni accidentele printr-o mai bună conștientizare a siguranței și sunt utilizate în mai mult de 20 de țări.

Noua tehnologie
Tehnologia pentru detectarea utilizatorii vulnerabili ai drumurilor este deja dezvoltată pentru scenarii cum ar fi un vehicul care se trage din calea un ciclist care se apropie. În plus, camioanele echipate cu senzori laterali de detecție pot reduce la minimum rănirile pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor în caz de accident.

Mai multă vizibilitate
Îmbunătățirea vizibilității directe și indirecte a vehiculelor prin ferestre, oglinzi mai bune, camerele video și utilizarea vehiculelor cu șasiu coborât în mediile urbane pot îmbunătăți siguranța. Companiile de logistică pot contribui la siguranța prin alegerea unui camion potrivit pentru activitatea prestată, pentru a evita camioanele mari sau prea multe camioane în mijlocul orașelor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.