Camioane

Paul Nutzfahrzeuge a realizat primul Mercedes-Benz Vario cu propulsie electrică

Primul exemplar Mercedes-Benz Vario cu propulsie electrică realizat de Paul Nutzfahrzeuge, utilizând axa electrică BPW, va fi expus în cadrul Bauma 2019 de la Munchen.

Atât producătorii de autovehicule, cât și cei care activează în domeniul transportului au început să vină pe piață cu soluții adaptate cerințelor actuale. Alături de aceștia, au apărut și o serie de companii specializate care transformă vehicule normale, cu motoare convenționale, în vehicule electrice.

Una dintre acestea companii este Paul Nutzfahrzeuge, liderul european de piață în domeniul vehiculelor speciale.

Primul proiect realizat de Paul Nutzfahrzeuge este conversia unui Mercedes-Benz Vario cu propulsie diesel, într-un camion cu propulsie electrică, utilizat în prezent de compania municipală de transport deșeuri AWB din Koln.

Această conversie poate părea ciudată la prima vedere, însă, până în prezent, modelul Vario este printre cele mai populare în Germania, fiind baza a numeroase vehicule speciale, de la autospeciale ale poliției, până la cele de întreținere a drumurilor, colectarea deșeurilor sau deszăpezire.

Deoarece prețul unui astfel de vehicul special este ridicat, acestea sunt utilizate pe o perioadă lungă de timp, pentru a-și amortiza costul de achiziție. Însă, multe municipalități se confruntă în prezent cu dilema de a impune restricții pentru vehiculele diesel, lucru care ar putea „pensiona” prematur aceste vehicule speciale.

VEZI ȘI: Aplicația Uber Freight va intra în curând și în Europa

Astfel, conversia la o versiune electrică îi conferă modelului Vario o a doua viață, fără emisii sau zgomot și reduce costurile de exploatare.

Camionului i s-a îndepărtat propulsorul diesel, transmisia, diferențialul, arborele cardanic, sistemul de eșapament și componentele auxiliare. În schimb, i-a fost montată o nouă axă spate electrică de la BPW, care asigură propulsia. Aceasta oferă un cuplu de 6.580 Nm, permițând accelerarea cu o greutate totală de 7.5 tone.

Conversia nu face ca vehiculul să fie mai greu, în funcție de specificațiile bateriei, ceea ce înseamnă că funcționarea cu zero emisii nu afectează capacitatea de încărcare. Controlul activ al direcției permite ca roțile să fie controlate individual și face posibilă reducerea razei de viraj.

În funcție de cerințele clientului, autonomia poate ajunge până la 100 de kilometri, o valoare excelentă pentru un camion care transportă deșeuri în zonele urbane, distanța parcursă zilnic a unor astfel de vehicule nedepășind 100 de kilometri.

În perioada următoare, toate camioanele Mercedes-Benz Vario care fac parte din flota AWB vor fi transformate în vehicule 100% electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button