GreenZone

PE adoptă obiectivele mai stricte de emisii de CO2 pentru camioane și autobuze

Parlamentul European a adoptat ieri noi măsuri, deja convenite cu Consiliul, pentru obiective mai stricte de emisii de CO2 pentru camioane, autobuze și remorci noi.

Regulamentul a fost aprobat de europarlamentarii cu 341 de voturi pentru, 268 împotrivă și 14 abțineri. Astfel, emisiile de CO2 ale camioanele și autobuzelor grele vor trebui reduse cu 45% pentru perioada 2030-2034, cu 65% pentru 2035-2039 și cu 90% din 2040.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Până în 2030, noile autobuze urbane vor trebui să-și reducă emisiile cu 90% și să devină vehicule cu emisii zero până în 2035. Obiective de reducere a emisiilor sunt stabilite și pentru remorci (-7,5%) și semiremorci (-10%), începând din 2030.

Legea impune Comisiei să efectueze o evaluare detaliată a eficacității și impactului noilor reguli până în 2027. Această revizuire va trebui să evalueze, printre altele, dacă să se aplice regulile și camioanelor mai ușoare sau rolul unei metodologii de înmatriculare exclusivă pentru vehicule grele care funcționează cu combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.

VEZI ȘI: FM Logistic România îi extinde flota de utilitare electrice

Ca pași următori, Consiliul UE trebuie încă să aprobe oficial acordul înainte ca acesta să poată intra în vigoare.

Vehiculele grele sunt responsabile pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) provenite din transportul rutier în UE și reprezintă peste 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE. Potrivit propunerii legislative a Comisiei Europene, reducerea acestor emisii este crucială pentru obiectivele UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050 și de a reduce cererea de combustibili fosili importați.

Din aceeași categorie...

Back to top button