Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
LegislatieȘtiri

[PE SURSE] Franta intentioneaza sa impuna un salariu minim de 9.61 euro pe ora

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Conform site-ului Europolitics, Franta doreste sa impuna un salariu minim soferilor straini care lucreaza pe teritoriul sau, intocmai cum a procedat si Germania. Actul legislativ, a fost supus votului deputatilor francezi, astazi (17.02.2015), la ora 17.00, si impune printre altele, companiilor straine sa se alinieze la salariul minim francez. Daca legea trece, poate fi declansata o revolutie! Textul actului legislativ care vizeaza liberalizarea economiei franceze prevede impunerea ca soferii straini care muncesc pe teritoriul Frantei sa fie platiti conform salariului minim francez care se ridica la 9.61 euro brut pe ora – urmare unei cereri formulate de companiile franceze care raporteaza concurenta neloiala din partea companiilor din Europa de Est. Va reamintim ca acestea se confrunta pe teriotirul Frantei cu un protest national al soferilor profesionisti care cer o crestere salariala de 5%.

Conform Directivei Europene din 1996 referitoare la angajatii Uniunii Europene detasati provizoriu in alta tara, contributiile sociale sunt datorate in tara de origine, dar angajatorul trebuie sa respecte regulile de remunerare si de munca din tara in care acestia sunt detasati.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

In prezent, transportul rutier este exceptat de la aceasta regula, astfel ca, Franta considerand ca prin practicarea operatiunilor de cabotaj, care permit incarcarea si descarcarea camioanelor pe teritoriul sau in limita de sapte zile, transportatorii straini se sustrag de la aplicarea regulilor sociale, fapt ce promoveaza „dumping-ul social” si slabeste utilizarea fortei de munca interne, potrivit sindicatelor soferilor profesionisti din aceasta tara.

In ceea ce priveste salariile, in cazul in care un conducator auto francez este platit un pic mai mult de 31.000 de euro pe an pentru 1572 ore de condus, omologul sau polonez este platit aproape 19.700 de euro pentru 1980 ore iar unul slovac este platit 18.252 de euro pentru 1935 ore.

Costul pentru o companie franceza este de doua ori mai mare (46.032 de euro pe an) decat pentru concurentii sai polonezi (19686 euro) si slovaci (23494 euro).
In ceea ce priveste Romania, in momentul editarii acestei stiri, nu aveam informatii cu privire la salariul pe an raportat la numarul de ore lucrate.

Din aceeași categorie...

Back to top button