Pentru a mai circula prin München, camioanele trebuie echipate cu sistem de asistență la virare

Pentru a mai circula prin München, camioanele trebuie echipate cu sistem de asistență la virare

Toate camioanele și vehiculele comerciale ușoare vor trebui echipate cu sistem de asistență la virare pentru a mai putea circula pe străzile din Munchen.

Autoritățile din Munchen au luat mai multe măsuri de evitare a accidentelor cauzate de virajul la dreapta, după ce un copil pe bicicletă a murit în urma unui incident cu un camion care vira la dreapta.

Până la sfârșitul anului 2019, toate camioanele și vehiculele comerciale care efectuează transport în München, trebuie echipate obligatoriu cu un sistem de asistență la virare. De asemenea, toate contractele publice se vor face doar cu companii ale căror camioane sunt echipate cu astfel de sisteme.

Comisia pentru trafic din München analizează toate intersecțiile cu piste de biciceltă și în zonele cele mai periculoase acestea vor fi vopsite cu roșu, iar ca măsură extremă în anumite intersecții va fi chiar interzis virajul la dreapta pentru camioanele care nu sunt echipate cu sistem de asistență la virare.

Conform datelor statistice, în 2017, au murit 37 de bicicliști în Germania în urma impactului cu un camion care vira la dreapta.

VEZI ȘI: Camioanele au efectuat mai mulți kilometri pe drumurile cu taxă din Germania în 2019

Pentru a impulsiona companiile să-și doteze camioanele cu sistem de asistență la virare, Ministerul Transporturilor din Germania (BMVI) a mai alocat anul acesta încă un buget de 5 milioane de euro care se distribuie către cei care fac acest lucru.

Pentru a mai circula prin München, camioanele trebuie echipate cu sistem de asistență la virare

ADAC a testat sistemele disponibile pe piață și diferența între un camion fără și unul echipat cu acest sistem este foarte mare, indiferent de producător.

Singura deficiență a fost în momenttul în care între camion și biciclist s-a interpus un alt obstacol, de exemplu, un stâlp, un coș de gunoi etc., identificarea fiind atunci problematică, dar în mare testul a certificat că un camion echipat cu un astfel de sistem este mai sigur în trafic.

De asemenea, a fost demarat și un proiect pilot în care se testează un nou semn de circulație pentru bicicliști.

În inttersecțiile marcare cu “săgeata verde” biciliștii pot face la dreapta, chiar dacă semaforul arată roșu, după ce s-au oprit și asigurat în prealabil. Proiectul pilot va dura până la începutul anului 2020 după care se vor lua deciziile în ceea ce privește implementarea sa națională.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.