Bus

Cât de speciale sunt pernele de aer pentru autobuze electrice

Inginerii au provocări suplimentare când proiectează pernele de aer pentru autobuze electrice, din cauza greutății mai mari și a poziționării în plafon a bateriilor.

Suspensia pneumatică este o componentă cheie pentru rularea lină și sigură a autobuzelor. De decenii, producătorii de vehicule comerciale au înlocuit arcurile tradiționale cu foi cu versiuni moderne de perne cu aer pentru a suspenda axele, cabinele și chiar scaunul șoferului. Motivul este simplu: pe lângă robustețea la temperaturi extreme și umiditate înaltă, pernele de aer se pot adapta la greutatea încărcăturii, menținând constantă garda la sol.

Cât de speciale sunt pernele de aer pentru autobuze electrice

Pentru autobuzele urbane, aceasta înseamnă că nivelul de siguranță și comfort rămâne același, indiferent dacă autobuzul este plin sau are doar câțiva pasageri. De aceea, majoritatea autobuzelor urbane din Europa sunt echipate cu suspensie pneumatică, indiferent dacă propulsia este diesel, pe gaz sau electrică.

Totuși, inginerii au provocări suplimentare când proiectează pernele de aer pentru autobuze electrice. De exemplu, autobuzele electrice sunt în general mai grele decât cele diesel. Bateriile pot avea până la 3 tone, iar în plus ele sunt montate pe plafon, din motive practice (podea joasă și spațiu interior mai mare). În plus, menținerea temperaturii ideale (20°-40° Celsius) este mai ușor de realizat pe plafon, unde căldura produsă de baterii este mai ușor de disipat.

Plasarea unei greutăți mari în plafon aduce provocări suplimentare pentru poziția și stabilitatea autobuzului, care afectează siguranța generală și confortul. Pernele de aer ale punților trebuie astfel să suporte forțe mai mari, pentru ca autobuzul să rămână stabil în viraje și la frânare.

VEZI ȘI: Continental transformă telefonul mobil într-o cheie de acces în camion

De aceea, pernele electrice ale autobuzelor și altor vehicule comerciale electrice trebuie să fie mai mari. Fiecare milimetru adăugat la diametrul pernei crește rigiditatea și capacitatea de a suporta forțe mai mari. Dar aceasta înseamnă și că spațiul necesar este mai mare, o altă provocare pentru ingineri.

Provocarea este și mai mare dacă producătorii au optat pentru un concept cu motor electric în butucul roții. În acest caz, pernele de aer trebuie să concureze pentru spațiul limitat din jurul roților cu sistemele de frânare, direcție și alte componente. Experiența inginerilor, atât în ce privește tehnologia, cât și dezvoltarea materialelor, este cheia pentru a oferi fiecărui producător soluții personalizate după cerințele specifice.

Expertiza în materiale joacă un rol important în dezvoltarea pernelor de aer. Membrana burdufului este construită în general dintr-un compus bazat pe cauciuc natural sau sintetic și două straturi de pânză sintetică, care ajută membrana să fie flexibilă și rezistentă la uzură, chiar și în medii grele, cu concentrații înalte de ozon și temperaturi extreme.

În plus, cunoștințele despre materiale sunt importante când vine vorba de greutatea suspensiei. Continental a dezvoltat o pernă de aer ușoară, cu piston fabricat din fibră de sticlă ranforsată cu poliamidă, în loc de oțel sau aluminiu. Fiecare astfel de pernă este mai ușoară cu până la 3 kg față de una clasică.

Din aceeași categorie...

Back to top button