Peste 7.800 de kilometri parcurși cu un camion Scania R 410 cu gaz natural lichefiat

Peste 7.800 de kilometri parcurși cu un camion Scania R 410 cu gaz natural lichefiat

Peste 7.800 de kilometri au fost parcurși în cea mai lungă cursă de până acum cu un camion Scania cu gaz natural lichefiat.

Scania oferă o serie de versiuni ale camioanelor sale echipate cu sisteme de propulsie pe bază de gaz natural. Un Scania R 410 cu gaz natural lichefiat a devenit subiectul celei mai lungi curse de până acum parcursă cu un astfel de camion.

Conform oficialilor Scania, camionul a plecat din Bialystok, Polonia, unul dintre hub-urile Wojtex Transport, și a parcurs 7.822 de kilometri în zece zile. Camionul a ajuns în Spania, iar mai apoi s-a întors către sediul central din Polonia.

Așa cum afirmam și mai sus, este cea mai lungă cursă avută de un camion cu gaz natural lichefiat produs de Scania. La comenzile camionului s-au aflat Lukasz Kubicki și Kamil Zielinski.

„Sunt primul care a recunoscut că este o decizie riscantă. Dar trecând peste această provocare am arătat tuturor că este posibil să traversezi Europa cu un camion echipat cu motor care funcționează cu gaz natural lichefiat și că acesta poate fi considerat combustibilul viitorului”, a declarat Wojciech Kusnerz, CEO-ul companiei poloneze.

Pentru a porni în acest test, reprezentanții companiei poloneze au analizat, au calculat, ai verificat hărțile și chiar au contactat câteva stații de gaz natural lichefiat pentru a se asigura că totul va funcționa conform planurilor.

VEZI ȘI: Germania pregătește o plângere la UE împotriva Austriei

„Este excelent că am învățat cum funcționează acest sistem și că pentru viitor vom avea cunoștințele necesare. Una peste alta suntem încântați de modul în care funcționează camionul. Iar mai mult decât atât, consumul de carburant a fost cât se poate de bun: 22.8 kilograme la 100 de kilometri.

Mai mult, pe ultima porțiune de la Berlin până la Białystok chiar am reușit să ajungem la un consum de 22.3 kilograme la 100 de kilometri”, declarat șoferul profesionist Kamil Zielinski.

Prima oprire a camionului a avut loc în Franța de unde cei doi șoferi au lăsat prima încărcătura și au preluat un container cu biscuiți. Aceștia au fost livrați în Spania, iar de acolo au încărcat un container cu fructe pe care l-au livrat în Polonia.

În viitorul apropiat, compania Wojtex Transport plănuiește o cursă de peste 10.000 de kilometri.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.