Philipp Reich testează în Finlanda conceptul EcoDuo de la Schmitz Cargobull

Philipp Reich testează în Finlanda conceptul EcoDuo de la Schmitz Cargobull
Compania de transport și logistică Philipp Reich testează în Finlanda un camion extra-lung de 32 de metri, folosind conceptul EcoDuo de la Schmitz Cargobull.

Philipp Reich este prima companie din Germania care va testa un camion cu o lungime totală de 32 de metri, folosind sistemul EcoDuo de la Schmitz Cargobull, compus din două semiremorci normale conectate între ele cu o axă dolly.

Philipp Reich testează în Finlanda conceptul EcoDuo de la Schmitz Cargobull

Totuși, compania condusă de Philipp Reich are o mică problemă, deoarece conceptul Duo trailer nu poate circula în Germania, lungimea maximă autorizată în această țară pentru camioane extra-lungi fiind de maximum 25.25 metri și 40 sau 44 de tone (doar la pachet cu transport combinat).

Ținând cont de toate acestea, conceptul Duo trailer nu poate fi folosit decât în Finlanda, acolo unde nu există astfel de restricții, sau în Spania, unde acesta a primit aprobări pentru diferite rute.

Philipp Reich și-ar dori să achiziționeze 10 astfel de ansambluri pe care să le folosească inclusiv în Germania, dar pentru moment va testa acest model în Finlanda, unde colaborează cu compania TS Logistics Oy. Aceasta are sediul în portul din Helsinki și dispune de elementele logistice pentru a uni două semiremorci cu o axă Dolly pentru a forma un singur camion.

VEZI ȘI: CJUE a oferit clarificări într-o speță referitoare la plata asigurărilor sociale

Pentru Philipp Reich Finlanda este una din țările principale unde activează. Aici camioanele sale parcurg zilnic o rută de 600 de kilometri, cu un singur punct de încărcare și descărcare. La dus, împreună cu TS Logistics Oy se transportă componente pentru industria automotive, iar la întors camioanele sunt încărcate cu lemne.

Managerul companiei spune că și-ar dori ca și în Germania să existe o legislație mai permisivă. Compania are curse de 80, respectiv 140 de kilometri, de la sediul principal și până la porturile din Rostock și Travemünde. Astfel, dacă ar folosi un singur cap tractor cu cele două semiremorci de la Schmitz Cargobull ar face economii semnificative și s-ar reduce cu 30 – 40% și emisiile de CO2.

În plus, dacă acest camion ultra-lung s-ar putea folosi în Germania și Finlanda, Philipp Reich ar putea folosi această soluție inovatoare și la nivel european, cei de la Schmitz Cargobull făcând lobby pentru ca acest lucru să fie aprobat în Parlamentul UE.

Andreas Schmitz, directorul Schmitz Cargobull, spune că acest concept are un potențial imens și că pe termen lung soluții precum EcoDuo sunt cele mai economice și ecologice în transportul rutier. Până acum Schmitz Cargobull a livrat 100 de semiremorci EcoDuo, în special în țările scandinave și Spania.

Follow #infotrucker