Anvelope

Piața anvelopelor de camion dă semne de revenire

Piața anvelopelor de camion începe să-și revină după o criză în acest domeniu, începută chiar dinainte de instalarea crizei economice.

Piață anvelopelor de camion a început să cadă în prima jumătate a lui 2008, datorită scumpirii excesive a carburantului, fapt ce a dus la micșorarea numărului de kilometri rulați de către companiile de transport. Astfel, cererea de anvelope s-a diminuat.

După această perioada, a venit criză economică, care a dus la scăderea cererii, deci și a transportului, mai ales pe piața esteuropeană, care depindea mult de cea din Vest, pentru a-și exportă acolo producția.

Astfel, în 2009 s-a constatat o contracție a pieței anvelopelor de prima echipare de aproximativ 70% față de începutul anului 2008, egală cu diminuarea cererii de camioane noi. Cea de înlocuire a suferit o contracție de aproximativ 30%. Din ultimul semestru al lui 2009, piața anvelopelor de camion a cunoscut o creștere continuă, astfel că, 2010 a fost un an de creștere în medie cu 20% față de începutul lui 2009.

Acest lucru se datorează în mare parte dezghețului pe piață de transport atât în Est, cât și în Vest. Firmele de transport au început să-și reconstituie inventarele datorită cererii de transport, iar camioanele trebuiesc din nou echipate sau reechipate, după ce în perioada critică flotele au folosit anvelopele camioanelor trase pe dreapta.

În plus, și vânzările de camioane au înregistrat creșteri astfel că piață de anvelope de prima echipare va crește și ea.

Producătorii de anvelope prezenți pe piață românească estimează că piață anvelopelor de camion va ajunge din nou la valorile înregistrate în 2007 abia în 2013 – 2014. Totuși, există rezerve în ceea ce privește aceste creșteri și datorită crizei de cauciuc natural că urmare a inundațiilor din 2010 din Asia, principalul furnizor de materie prima.

Astfel, prețurile au crescut în ultimul timp datorită scumpirii de până la cinci ori a cauciucului natural care la anvelopele pentru autovehicule comerciale are o pondere mai mare decât la turisme, cu aproximativ 20%.

Cum prețul este în acest moment un standard în achiziție, pentru a păstra o valoare a costurilor în limite, mărcile de buget au mers mai bine având o pondere de piață de aproximativ 70% decât cele premium pe acest segment care au avut numai 30% în perioada 2009 respectiv 2010.

Totuși, s-a constatat o schimbare în ultima perioada din 2010 și începutul lui 2011, firmele de transport reorientandu-se către gama premium datorită duratei de viață mai mari a anvelopelor precum și faptului că aceste anvelope pot fi canelate, recanelate și reșapate. Tendința pieței de anvelope pentru industria de transport la nivel european este de creștere astfel că, marii producători de anvelope prezenți pe piață românească consideră că în următorii 10 ani această piață se va dublă.

O anvelopă întreținută generează economii

Pentru o companie de transport, la fel că și lubrifianții, anvelopele reprezintă uneori garanția unor economii considerabile. Astfel, o anvelopa potrivită, întreținută corespunzător, reduce consumul de carburant, riscurile accidentelor cauzate de starea caii de rulare, de condițiile meteo și trafic, precum și de starea de încărcare a camionului.

Că orice sistem în a cărui funcționare intervine o anumită energie și anvelopele prezintă un anumit randament, în cazul lor la rulare, care este legat de câteva aspecte: camion, utilizarea acestuia, întreținerea sa și caracteristicile anvelopei.

Producătorii de anvelope trec pe „verde“

IAA 2010 poate fi considerat că fiind târgul cel mai „verde“ din ultima perioada din punct de vedere al soluțiilor prezentate și o rampă de relansare a industriei de transport. De la producători de camioane, autoutilitare ușoare și remorci, la producători de lubrifianți sau anvelope, cu toți au venit cu tehnologii care se alineaza noilor norme europene și reduc costurile.

Astfel, chiar dacă piață anvelopelor a cunoscut o scădere substanțială față de începutul lui 2008, cei mai importanți producători investesc masiv și extind gama de servicii. Din acest motiv, nici nu este de mirare că la standurile din cadrul târgului de la Hanovra a celor mai mari producători de anvelope din lume, clienții au putut găși noi game de anvelope mai economice precum și noi servicii.

Din aceeași categorie...

Back to top button