Piata anvelopelor de camion da semne de revenire dupa o scadere severa

Piata incepe sa-si revina dupa o criza in acest domeniu, mai severa decat se astepta, inceputa chiar dinainte de instalarea crizei economice. Piata anvelopelor de camion a inceput sa cada in prima jumatate a lui 2008, datorita scumpirii excesive a carburantului, fapt ce a dus la micsorarea numarului de kilometri rulati de catre companiile de transport astfel ca, cererea de anvelope s-a diminuat. Dupa aceasta perioada, a venit criza economica, care a dus la scaderea cererii, deci si a transportului, mai ales pe piata est europeana, care depindea mult de cea vest europeana, pentru a-si exporta acolo productia.

Astfel, in 2009 s-a constatat o contractie a pietei de anvelope de prima echipare de aproximativ 70% fata de inceputul anului 2008, egala cu diminuarea cererii de camioane noi, iar cea after-market cu aproximativ 30%. Din ultimul semestru al lui 2009, piata a cunoscut o crestere continua astfel ca, 2010 a fost un an de crestere in medie cu 20% a pietei fata de inceputul lui 2009. Acest lucru se datoreaza in mare parte dezghetului pe piata de transport atat in est cat si in vest. Firmele de transport au inceput sa-si reconstituie inventarele datorita cererii de transport iar autovehiculele trebuiesc din nou echipate sau reechipate dupa ce in perioada critica companiile foloseau anvelopele de la autovehiculele trase pe dreapta. In plus si vanzarile de camioane au inregistrat cresteri astfel ca piata de anvelope de prima echipare va creste si ea. Producatorii de anvelope prezenti pe piata romaneasca estimeaza ca piata anvelopelor de autovehicule comerciale va ajunge din nou la valorile inregistrate in 2007 abia in 2013-2014. Totusi, exista rezerve in ceea ce priveste aceste cresteri si datorita crizei de cauciuc natural ca urmare a inundatiilor din 2010 din Asia, principalul furnizor de materie prima. Astfel, preturile au crescut in ultimul timp datorita scumpirii de pana la cinci ori a cauciucului natural care la anvelopele pentru autovehicule comerciale are o pondere mai mare decat la turisme, cu aproximativ 20%. Cum pretul este in acest moment un standard in achizitie, pentru a pastra o valoare a costurilor in limite, marcile de buget au mers mai bine avand o pondere de piata de aproximativ 70% decat cele premium pe acest segment care au avut numai 30% in perioada 2009 respectiv 2010. Totusi, s-a constatat o schimbare in ultima perioada din 2010 si inceputul lui 2011, firmele de transport reorientandu-se catre gama premium datorita duratei de viata mai mari a anvelopelor precum si faptului ca aceste anvelope pot fi canelate, recanelate si resapate. Tendinta pietei de anvelope pentru industria de transport la nivel european este de crestere astfel ca, marii producatori de anvelope prezenti pe piata romaneasca considera ca in urmatorii 10 ani aceasta piata se va dubla.

Piata anvelopelor de camion da semne de revenire dupa o scadere severa

Producatorii de anvelope trec pe „verde“

Pentru o companie de transport, la fel ca si lubrifiantii, anvelopele reprezinta uneori garantia unor economii apreciabile. Astfel, o anvelopa potrivita, intretinuta corespunzator, reduce consumul de carburant, reduce riscurile accidentelor cauzate de starea caii de rulare, de conditiile meteo si de trafic precum si de starea de incarcare a autovehiculului. Ca orice sistem in a carui functionare intervine o anumita energie si anvelopele prezinta un anumit randament, in cazul lor la rulare, randament care este legat de cateva aspecte: autovehiculul, utilizarea acestuia, intretinerea sa si caracteristicile anvelopei.

Targul international de transport de la Hanovra, 2010, poate fi considerat ca fiind targul cel mai „verde“ din ultima perioada din punct de vedere al solutiilor prezentate si o rampa de relansare a industriei de transport. Astfel, de la producatorii de camioane, utilitare, remorci, semiremorci, precum si uleiuri sau anvelope, toti au venit cu tehnologii economice si ecologice care se alineaza la noile norme europene si care ajuta implicit si la reducerea costurilor. Constructorii de camioane si utilitare sunt tot mai interesati de scaderea consumului de combustibil si implicit de reducerea emisiilor poluante. Astfel, chiar daca piata de anvelopele a cunoscut o scadere substantiala fata de inceputul lui 2008, cei mai importanti producatori investesc masiv si extind gama de servicii. Din acest motiv, nici nu este de mirare ca la standurile din cadrul targului de la Hanovra a celor mai mari producatori de anvelope din lume, clientii au putut gasi noi game de anvelope mai economice precum si noi servicii.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.