TrailerTop News

Piața de remorci din Europa de Est: Scădere ușoară în perioada 2024-2025

După o scădere ușoară în perioada 2024-2025, piața de remorci din Europa de Est va înregistra creșteri până în 2028.

Potrivit CLEAR International, piața de remorci din Europa de Est va înregistra o scădere ușoară a vânzărilor în perioada 2024-2025. Cu toate acestea, perspectivele pentru perioada 2026-2028 sunt optimiste, indicând noi recorduri.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În 2023, guvernul rus a intensificat achizițiile de mijloace de transport, inclusiv remorci, ca parte a strategiei de război. Ca rezultat, piața de remorci din Rusia a crescut cu 57%. Această tendință continuă și în 2024, fiind prognozată o creștere suplimentară de 32%.

Totuși, începând cu 2025, cererea de remorci pe piața rusă va reveni la niveluri mai normale.

În contrast, majoritatea celorlalte țări din Europa de Est vor înregistra scăderi ale cererii de remorci în 2024, ceea ce va anula efectul de creștere din Rusia.

VEZI ȘI: Semiremorca frigorifică Chéreau SmarTrailer are telematică BPW

În ansamblu, cererea de remorci în regiune va scădea cu 8% în 2024, piețele majore precum Polonia, Turcia și Lituania fiind afectate de reducerea înmatriculărilor.

Factori care influențează piața

Slăbiciunea pieței poate fi explicată prin câțiva factori evidenți.

Războiul din Ucraina a diminuat semnificativ încrederea mediului de afaceri, afectând apetitul companiilor de a investi în echipamente noi de transport, inclusiv remorci și camioane. Cu toate acestea, anul 2023 a fost unul record pentru cererea de remorci, cu peste 120.000 de unități vândute în Europa de Est. Turcia a înregistrat de asemenea niveluri spectaculoase de vânzări, contribuind la creșterea generală a pieței din zonă. Acești factori au alimentat cererea puternică din 2023, dar incertitudinile economice continuă să afecteze perspectivele pe termen scurt.

Este posibil ca, în prezent, parcul regional de remorci să fie suficient de bine echipat.

Un alt factor este stagnarea cererii de transport rutier, măsurată în tone-kilometru, începând cu trimestrul patru din 2022. Polonia, cea mai mare piață de transport rutier din Europa, a înregistrat o scădere de 2,7%. Aceasta a fost depășită doar de Germania, care a suferit o reducere de 5,8%.

Pentru 2025, se preconizează un nivel de cerere similar cu cel din 2024.

Deși 13 din cele 15 țări din regiune vor înregistra creșteri modeste, piețele mari, cum ar fi Turcia și Rusia, se vor stabiliza după vârfurile de cerere înregistrate în perioada 2023-2024. Această revenire la niveluri normale în economiile mai mari va contrabalansa creșterile înregistrate în alte piețe mai mici, asigurând o dinamică echilibrată în regiune.

Din aceeași categorie...

Back to top button