TrailerIn FocusTop News

Piața de remorci vest-europeană continuă recuperarea după criza COVID

Grupul de consultanță CLEAR International și-a actualizat în ceea ce privește piața de remorci vest-europeană, despre care spune că își continuă recuperarea după criza COVID.

De la raportul din noiembrie, varianta Omicron a COVID-19 s-a răspândit la nivel global, ceea ce a dus la reimpunerea unor restricții. Impactul asupra industriei nu a fost sever, dar a dus la obligarea angajaților să ia concediu medical. Problemele de aprovizionare și logistică continuă să cauzeze bătăi de cap producătorilor.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În 2021 s-au înmatriculat cu 4.000 de remorci mai mult decât se prognozase, deoarece piețele din Germania, Olanda și Marea Britanie au evoluat ușor mai bine decât se anticipase în ultimul trimestru. De asemenea, perspectivele pentru cererea de noi remorci s-au îmbunătățit în special pentru perioada 2022 – 2023, dar din nou modificările la prognoză sunt modeste pentru regiune în ansamblu.

Având în vedere perturbarea masivă a economiilor Europei în 2020 și 2021, perspectivele pentru înmatriculările de remorci sunt relativ pozitive. În 2022, cererea de remorci va fi similară cu nivelul din 2016, dar încă cu mult sub vârfurile ciclice din 2007 și 2018.

Pornind de la ipoteza că noi valuri de COVID-19 sunt ținute sub control, CLEAR prevede o creștere de 3,8% a cererii de remorci în 2022, ceea ce va aduce cererea ușor peste nivelul tendinței pe termen lung. Această creștere și continuarea creșterii în perioada de prognoză vor aduce nivelul vânzărilor înapoi la cel din 2019.

Producția de remorci a fost la al treilea cel mai înalt nivel înregistrat în 2018 (deși cu mult sub cifra din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane de remorci.

În perioada de prognoză, producția va reveni la nivelul din 2017. Parcul de remorci a crescut cu doar 0,2% în 2020, însă va crește în medie cu 1% în fiecare dintre cei trei ani care urmează.

VEZI ȘI: Grupul TRATON, creștere puternică a vânzărilor și profiturilor în 2021

Datele privind comerțul cu mărfuri din Europa de Vest pentru 2021 au oferit o altă surpriză. Măsurat în euro, comerțul a scăzut cu doar 3% în al patrulea trimestru din 2020. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în mutarea mărfurilor între Marea Britanie și Uniunea Europeană ca urmare a Brexit-ului, spune CLEAR.

În 2020, comerțul a scăzut cu 10%. Cu toate acestea, comerțul în trimestrul al doilea din 2021 a stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru trimestrul al patrulea din 2021, când a existat o creștere surprinzător de mare care a condus la o creștere anuală de 18%.

Perioada de prognoză din 2022 până în 2026 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire pentru remorci, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009 – 2014.

Prin urmare, creșterea estimată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire. Noul raport subliniază când, unde și cât de repede se va dezvolta piața de remorci până în 2026.

Previzualizare pentru piața de remorci est-europeană

În prezent, CLEAR International actualizează prognoza pentru Europa de Est, care va fi gata la începutul lunii aprilie.

Evident că, războiul din Ucraina va avea un impact foarte mare asupra cererii și producției de remorci atât în Ucraina, cât și în Rusia, dar și în țările vecine, inclusiv România. Impactul asupra încrederii afacerilor va fi uriaș și multe companii vor înceta să mai investească în echipamente noi până când situația nu se va stabiliza.

Nu pare probabil că va exista o soluție rapidă la acest război.

Economiile Rusiei și Ucrainei vor intra în recesiune, lucru care va avea un impact asupra economiilor altor țări din regiune. Chiar și companiile de transport care doresc să achiziționeze remorci noi le-ar putea fi dificil să obțină finanțare bancară.

Producătorii germani de remorci vând mii de remorci în Rusia și trebuie să presupunem că majoritatea acestor exporturi se vor pierde în 2022, ceea ce va afecta producția din Germania.

Din aceeași categorie...

Back to top button