Piața de transport din Germania este în cădere liberă

Piața de transport din Germania este în cădere liberă
Piața de transport din Germania este în cădere liberă, după ce producția din multe domenii a fost oprită, iar situația pentru transportatori se complica rapid.

Chiar dacă transportatorii sunt acum în centrul atenției pentru că de ei depinde aprovizionarea populației cu bunuri de strictă necesitate și a spitalelor cu produse medicale, o parte dintre companii pot ajunge rapid într-un impas care se poate termina chiar cu falimentul.

Piața de transport din Germania este în cădere liberă

Germania este țara care a reacționat cel mai rapid la toate aceste schimbări și încearcă să găsească soluții pentru companiile de aici. Companiile care transportă bunuri de larg consum de strictă necesitate vor trece probabil mai ușor peste această criză, dar pentru ceilalți urmează o perioadă dificilă.

Piața pe bursele de transport a căzut, iar prețul pe kilometru este deja la un nivel sub cel al costurilor de operare al companiilor germane. Ținând cont de o reducere în toate segmentele ale economiei, cu mici excepții, a scăzut masiv și nevoia de transport marfă.

Astfel, transportatorii care avea contracte cu retailerii și care transportau băuturi, alimente, produse de igienă personală și alte bunuri de strictă necesitate sunt în continuare pe drumuri. Companiile mici și mijlocii din Germania care au astfel de contracte au confirmat că au reușit să păstreze prețul pe kilometru și că derularea contractelor se face fără probleme.

Sunt însă probleme la punctele logistice unde se încarcă și descarcă marfa din cauza timpilor mari de așteptare, dar și a faptului că nu se respectă măsurile de igienă necesare pentru a preveni răspândirea COVID-19.

VEZI ȘI: Mobilizare totală în Germania în a le oferi ajutor șoferilor de camioane

În schimb, companiile care nu făceau transporturi în aceste domenii sunt obligate să-și tragă încet, încet camioanele pe dreapta.

Pentru aceste companii situația nu este deloc bună, mai ales dacă această pauză forțată va dura mai mult de o lună. Pe piața liberă se găsește greu un transport, iar prețul a scăzut enorm. În aceste condiții, transportatorii au transmis deja asociaților din Germania ca după sărbătorile de Paște, dacă situația continuă la fel, vor trebui să trimită șoferii acasă și să se oprească din activitate.

Timocom este pentru foarte multe companii un indicator real al pieței de transport. Iar în acest moment barometrul Timocom era la 23% furnizori și 77% transportatori la mărfuri din Europa către Germania, respectiv 5% furnizori și 95% transportatori din Germania către Europa.

Piața de transport din Germania este în cădere liberă

Captură ecran barometrul Timocom, luni, 30 martie

În această situație, prețul pe kilometru a scăzut foarte mult și companiile germane nu vor putea să facă față pe termen lung în aceste condiții pentru că au cheltuieli mult mai mari pe kilometru, decât este prețul acum.

Cele mai mici oferte sunt undeva la 80 de cenți pe kilometri, iar o ofertă de 1.01 de euro este considerată generoasă. Asociațile de transportatori cer însă stabilirea unui preț fix pentru această perioadă pentru a evita concurența între companii.

Între timp, Ministrul Transporturilor a retras facilitățile în ceea ce privește cabotajul și a încheiat un pact cu cele mai importante cinci asociații ale transportatorilor din Germania. Această decizie a făcut ca numeroase companii din Europa de Est să înceapă să-și retragă camioanele spre țara de origine, un exemplu în acest sens fiind Ungaria și Polonia.

Dar mai sunt încă transportatorii străini care iau comenzi în Germania spre nemulțumirea companiilor locale.

Acum, principalele probleme pentru șoferi sunt lipsa condițiilor în ceea ce privește igiena personală și cozile foarte mari atât la trecerea dintr-o țară într-alta, cât și la punctele de încărcare / descărcare. Și, desigur, teama că se vor infecta și ei cu virusul care a blocat întreaga lume.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.