
În cel mai recent raport al său, CLEAR International prevede o creștere cu 10,3% a cererii pe piața europeană de remorci în 2021.
De la raportul din februarie, majoritatea țărilor din Europa de Vest au făcut noi previziuni pentru creșterea economică din 2020. Datele actuale arată acum o creștere negativă a PIB-ului între -4% și -11% în 2020, cu fiecare țară aflată în recesiune în 2020 (cu excepția Irlandei). Cauza a fost izbucnirea pandemiei de coronavirus, care a dus la oprirea parțială a tuturor economiilor din Europa de Vest.
Anul trecut, majoritatea țărilor au avut niveluri de creștere a investițiilor chiar mai negative decât scăderile cifrelor de creștere a PIB-ului. Ratele de creștere a investițiilor au scăzut din 2017/18. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că zece țări din Europa de Vest au înregistrat scăderi ale cererii de remorci în 2019 și toate țările au înregistrat scăderi în 2020.
În 2020, scăderea medie a înmatriculărilor de remorci noi a fost de 19%, cele mai mari scăderi fiind în Belgia (-34%) și Marea Britanie (-27%). Ca idee, scăderea medie în 2009 a fost de 51%.
Poate mai important, prognozele economice pentru perioada 2021 – 2025 au fost toate actualizate cu un PIB mai mare și cu cifre de investiții așteptate, rezultând o actualizare la nivelul prognozat al cererii de remorci.
VEZI ȘI: Noi sisteme de siguranță pentru semiremorcile Krone
Presupunând că alte noi valuri de COVID-19 vor fi ținute sub control, CLEAR International prevede o creștere cu 10,3% a cererii de remorci în 2021. Cu toate acestea, creșterea din acest an, dar și cea din 2022, nu vor fi suficiente pentru a recupera vânzările pierdute în 2020. Vor trebui să treacă mai mulți ani pentru a vedea o revenire la nivelul cererii de remorci din 2018.
Producția de remorci a fost la al treilea cel mai înalt nivel înregistrat în 2018 (deși a depășit cu mult cifra din 2007). Prin urmare, înainte de COVID-19, industria obținea atât niveluri ridicate de producție, cât și stabilitate. Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor de remorci germane.
Parcul de remorcii (dimensiunea flotei) a crescut cu doar 0,2% în 2020. Va crește foarte lent în următorii doi ani.
În prezent, infecțiile, spitalizările și decesele cauzate de COVID-19 sunt în scădere în mare parte din Europa de Vest, în ciuda prezenței noii variante Delta (tulpina din India).
Recuperarea cererii de remorci în 2021 va fi ușor mai rapidă decât era prevăzută acum patru luni. Acest lucru se datorează unei redresări economice mai rapide în 2021, deoarece mai multe părți ale economiei se redeschid, iar programele de vaccinare sunt accelerate. Previziunile pentru 2022 – 2025 privind înmatriculările vor fi, de asemenea, moderat mai mari.
Datele privind comerțul cu mărfuri pentru 2020 au fost surprinzătoare.
Comerțul a scăzut cu 24% în T2 din 2020, dar a scăzut doar cu 3% în T4 din 2020. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților de a transporta mărfuri între Marea Britanie și Uniunea Europeană ca urmare a Brexit-ului. Comerțul anual a scăzut cu 10%.
Perioada de prognoză 2021 – 2025 va fi una de scădere a cererii de înlocuire pentru remorci, ca urmare a înmatriculărilor scăzute în perioada 2009 – 2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi, peste nivelul de înlocuire.
Raportul prezintă când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2025.