Piața europeană de vehicule comerciale este în creștere

Piața europeană de vehicule comerciale este în creștere

În luna mai 2016, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a crescut cu 16.4%, totalizând 187.134 de unități, aceasta fiind a 17-a lună consecutivă de creștere pe acest segment.

Conform ACEA, creșterea a fost înregistrată pe toate segmentele pieței de vehiculele comerciale. Uitându-ne către cele mai mari piețe, Italia a înregistrat cea mai mare creștere (+35.9%), fiind urmată îndeaproape de Franța (+27.2%) și Spania (+17.3%).

În primele cinci luni ale lui 2016, piața din cadrul Uniunii Europene a crescut cu 13.5 procente, aceasta având o valoare totală de aproape un milion de vehicule comerciale (946.128 unități). Pe parcursul acestei perioade, Italia (+30.6%), Spania (+13.9%), Franța (+13.1%), Germania (+10.2%) și Marea Britanie (+3.8%), au înregistrat creșteri.

Piața europeană de vehicule comerciale este în creștere

Vehicule comerciale ușoare până la 3.5 tone (LCV)
În luna mai 2016, înmatriculările de vehicule comerciale ușoare noi a totalizat 155.397 de unități, cu 17.7% mai mult decât în luna mai a anului trecut. Acest lucru a marcat cea de-a 33-a creștere consecutivă a acestui segment, care reprezintă majoritatea vânzărilor pe piața de vehicule comerciale. Piețe precum, Italia (+35.0%), Franța (+27.8%), Spania (+19.3%) și Germania (+15.3%) au contribuit în mod semnificativ la redresare, în timp ce Marea Britanie (+1.9%), o piață consumatoare a acestui tip de vehicule, a înregistrat rezultate mai modeste.

În primele cinci luni ale anului, în Uniunea Europeană au fost înregistrate 781.373 vehicule comerciale ușoare noi, cu 13% mai mult decât în aceeași perioadă din 2015. Toate piețele majore au observat cererea în creștere pentru comerciale ușoare în această perioadă.

Vehiucle comerciale grele peste 16 tone (VHC)
Rezultatele înregistrate în luna mai 2016, arată din nou o creștere de două cifre (+11.7%), pe segmentul camioanelor grele, numărul total al înmatriculărilor de vehiucle noi fiind de 23.052 de unități. Acest rezultat a fost susținut în mare măsură de creșterea notabilă înregistrată în Italia (+48.2%) și Franța (+21.6%), în timp ce piețe precum Spania (+0.5%) și Germania (-0.1%) au stagnat.

VEZI ȘI: IAA 2016 pune accent pe mediu și conectivitate

În perioada ianuarie-mai 2016, piața UE a crescut cu 18.4%, ajungând la 121.810 de unități. Toate piețele importante au observat o creștere pe segmentul camioanelor grele de transport, în special în Italia (+32.2%), Spania (+19.2%) și Franța (+18.1%).

Vehicule comerciale medii și grele (MHCV)
În luna mai 2016, rezultatele pentru camioane au fost similare cu segmentul de camioane grele, cu rezultate de două cifre în Italia (+45.3%) și Franța (+20.7%), în timp ce Marea Britanie (+6.2%), Spania (+2.8%) și Germania (-0.3%) au înregistrat rezultate mai modeste. În total, în Uniunea Europeană au fost inmatriculate 28.662 de camioane noi, cu 11.2% mai mult decât în luna mai din 2015.

În primele cinci luni ale anului, în Uniunea Europeană au fost înregistrate 149.342 camioane noi, cu 17.6% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Toate piețele majore precum Italia (+30.6%) și Spania (+ 22.1%) au înregistrat creșteri semnificative și cele mai bune performanțe.

Autobuze și autocare medii și grele (MHBC)
În luna mai 2016 s-a înregistrat o creștere de 2.6% a înmatriculărilor de autocare și autobuze noi, față de luna mai 2015, în valoare totală de 3.075 unități. Creșterea a fost susținută de către piețele din Franța (+37.4%), Italia (+21.9%), Spania (+14.0%) și Germania (+11.5%), în timp ce Marea Britanie (-2.1%) a înregistrat o scădere față de luna mai din 2015.

În cele cinci luni scurse din 2016, piața de transport cu autobuzul și autocarul în UE a crescut cu 3.3%, ajungând la 15.413 unități. Cererea a scăzut în Marea Britanie (-7.0%) și Italia (-8.1%), în timp ce înmatriculările de noi au crescut în Germania (+12.8%), Franța (+11.4%) și Spania (+ 5.7%).

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker