TrailerTop News

Vânzările de remorci pe piața din Europa de Est se îmbunătățesc

CLEAR International tocmai a publicat prognoza pentru aprilie 2023 privind vânzările de remorci pe piața din Europa de Est. Cererea puternică din Turcia stimulează creșterea.

După o cerere slabă de remorci în 2020, cauzată de COVID-19, în 2021, a existat o creștere de 42% a înmatriculărilor pe piața de remorci în Europa de Est în 2021, ajutată de o creștere uriașă în special în Polonia și Turcia. În termeni procentuali, creșterea în 2021 a variat de la 6% în Rusia la 112% în Lituania și, prin urmare, a fost pozitivă în fiecare țară.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În 2022, s-a înregistrat o scădere de 4,1% a cererii de remorci în regiune, ca urmare a scăderii substanțiale a cererii în țările cele mai afectate de războiul din Ucraina, printre care se numără Rusia și Belarus. Polonia a avut, de asemenea, o scădere mare a cererii, dar aceasta s-a datorat faptului că a avut o cerere record de remorci în 2021, ceea ce a dus vânzările la un nivel nesustenabil.

Pentru 2023, CLEAR preconizează că piața de remorci în Europa de Est o nouă scădere de 13%, din cauza continuării războiului din Ucraina, a crizei energetice, a inflației, a sancțiunilor și, bineînțeles, a lipsei de încredere a mediului de afaceri, care va întârzia investițiile în echipamente de transport.

Cerere puternică din Turcia

Excepția din regiune a fost Turcia, care a înregistrat o creștere de 38% a cererii de remorci în 2022. Motivul a fost acela că, în condițiile în care inflația este de 70%, companiile care au lichidități preferă să le cheltuiască pe active care își vor păstra o anumită valoare decât să privească cum se depreciază. În plus, Turcia a avut o cerere relativ scăzută de camioane și remorci în perioada 2016-2020, astfel încât s-a acumulat o cantitate mare de cerere de recuperare.

VEZI ȘI: Auto Brand este noul importator și distribuitor Kögel în România

Vânzările de remorci în 2018 au fost a treia cea mai mare din istorie, fiind depășite doar de cele din 2007 și 2008. În prezent, prognoza este că înmatriculările de remorci noi vor depăși nivelul din 2007 în 2027, după ce au depășit nivelul din 2018 în 2021.

Cererea din Turcia a atins un nou minim în 2019, dar redresarea este deja bine stabilită și va rămâne aproximativ la același nivel cu cel al Poloniei până la sfârșitul perioadei de prognoză.

Prognoza pentru perioada 2023-2027 a fost îmbunătățită în fiecare an, în special în cadrul Turciei, Cehiei și Bulgariei.

Scădere de 50% a pieței din Rusia

Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere cu 50% a cererii între 2011 și 2015, în mare parte ca urmare a anexării Crimeei, dar a avut o redresare uimitoare în 2017-2018 și a fost din nou cea mai mare piață în 2019-2020.

“Intervenția rusă în Ucraina va avea ca rezultat o cădere a pieței sale de remorci la nivelurile înregistrate ultima dată după ocuparea Crimeei în 2014. Sancțiunile impuse Rusiei au un efect real”, comentează Gary Beecroft, director general al CLEAR International.

În timp ce cererea de transport rutier (măsurată în tone-km) în Europa de Vest nu și-a revenit încă la nivelurile tipice de dinaintea recesiunii din 2009, în Europa de Est, atât cererea de transport rutier intern, cât și cea internațională a continuat să crească în fiecare an, până în 2018, când creșterea a stagnat.

Încetinirile din Bulgaria, Cehia, Estonia, Polonia și Ungaria au fost suficiente pentru a opri creșterea care fusese continuă din anul 2000. În 2019 a existat o creștere de aproximativ 5,6% a cererii, dar aceasta s-a datorat în principal activității internaționale din Polonia și Lituania. A existat o creștere suplimentară de 3,2% și 8,0% în 2020 și, respectiv, 2021, iar pentru 2020 se estimează o creștere de 2,3%. Efectiv, cererea de transport s-a transferat dinspre Europa de Vest către Europa de Est.

Polonia, Turcia și Lituania vor avea piețe puternice în perioada de prognoză post-COVID”, mai spune Beecroft.

Din aceeași categorie...

Back to top button