Piața unică digitală este următorul pas logic al sectorului de transport european

Numeroasele tehnologii deja existente sau aflate în curs de dezvoltare, nu fac decât să aducă și mai aproape ideea de piața unică digitală.
Digitalizarea va avea un rol determinant în succesul și supraviețuirea companiilor de transport și logistică în următorii ani, motiv pentru care, piața unică digitală reprezintă pasul firesc pe care industria de transport trebuie s-o facă.
Iar asta, n-o spunem numai noi, TimoCom, Daimler, MAN Truck & Bus sau IRU, ci și reprezentanții Bruxelles-ului.
Subliniind faptul că digitalizarea va fi esențială pentru succesul și supraviețuirea companiilor de transport și logistică din Europa, Violeta Bulc, comisarul european pentru transport, a îndemnat sectorul transportului de mărfuri să conlucreze cu statele membre UE și Comisia Europenă pentru a impulsiona reformele legislative și politicile cu scopul de a sprijini o mai bună utilizare a tehnologiilor în curs de dezvoltare.
În cadrul discursului său susținut la aniversarea a 20 de ani de existență a Asociației Europene Logisticii Vehiculelor de la Bruxelles, Violeta Bulc a menționat importanța documentației digitale, cum ar fi e-CMR și a susținut că o piață unică digitală va genera eficiență și va diminua costurile în transportul european.
VEZI ȘI: IRU susține inițiativele europene de siguranță rutieră
Digitalizarea operațiunilor logistice reprezintă un prim pas care va permite inovațiilor ce vor schimba regulile jocului, cum ar fi vehiculele autonome, să simplifice procesele pentru a facilita comerțul mondial.
De altfel, acest lucru l-am auzit spus și din gura lui Jos Marinus, președintele ELA în cadrul conferintei Eurolog de la București (29 – 30 martie 2017), unde a făcut o analiză a pieței actuale, dar și a tendințelor pieței europene de logistică și transport.
Vom reveni cu mai multe informații despre această importantă conferință organizată la București de Arilog.