Piese de schimb noi sau remanufacturate, aceasta-i întrebarea!

Piese de schimb noi sau remanufacturate? Ce este mai bine să utilizezi?

Atunci când una dintre piesele camionului se strică, aproape de fiecare dată, managerii de flotă se întreabă dacă este bine să achiziționeze piese de schimb noi sau remanufacturate.

Deoarece majoritatea producătrilor de camioane au în ofertă și piese de schimb remanufacturate, vom încerca să vă ușurăm alegerea argumentat.

Din capul locului trebuie să vă spunem că nu suntem fanii pieselor de schimb second-hand, nu pe vehicule comerciale grele, unde siguranța șoferului, traficului și mărfii este primordială.

Primul instinct este acela de a cumpăra o piesă de schimb nouă în detrimentul uneia remanufacturate. La urma urmei, îți dorești o piesă care să funcționeze în paramentri și care dispune de garanție. Astfel, durata de viață va fi mai mare, însă și costurile sunt mai ridicate.

În funcție de modul în care achiziția unei piese noi afectează costurile de operare, te vei gândi și la alte variante. Repararea piesei care s-a defectat. Poate părea o soluție bună, dar ce nu trebuie să uitați este faptul că vei schimba doar partea defectă a acesteia.

Restul componentelor sunt vechi și uzate, iar în timp, acestea ar putea ceda.

În ceea ce privește costurile, cu siguranță repararea unei piese oferă cele mai bune avantaje din acest punct de vedere. Totuși, nu trebuie să uitați și faptul că repararea piese vine cu timpi de oprire mult mai mari.

VEZI ȘI: BMW Isetta, simbol al evadării spre libertate din Berlinul de Est

O piesă de schimb remanufacturată ar trebui să satisfacă atât partea de costuri, cât și cea de garanție în ceea ce privește operarea. Remanufacturarea este un proces asemănător cu cel de producție.

Constructorul va demonta piesa respectivă, va curăța părțile componente, va prelucra materialele acolo unde este necesar și va înlocui elementul defect.

Așa cum spuneam și mai sus, procesul se aseamănă cu cel de fabricație inițial, cu excepția faptului că unele dintre componente „au avut o viață anterioară”. La finalul procesului, piesa este testată după o serie de standarde a fiecărui producător.

Astfel, prețul de achiziție al unei piese de schimb remanufacturate este mai mic decât cel al unei piese neutilizate.

Dar totuși, vei primi garanția că aceasta corespunde standardelor producătorului și că a fost dezvoltată și pusă în funcțiune de aceiași oameni care au lucra la ea atunci când a fost nouă.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Avatar

    Mihau

    12/10/2019 at 2:10 PM

    Ok ideia cu pesele second da si nu xxx cei de la wabco sau kmorr brems pot si fac treaba buna cu remanufacuturate dar in ro cind cumperi o piesa de genu wabco noua in multe cazuri iti va cere cea veche cu un reducere la piesa noua ? Ei in polonia am gasit piesaa mea si ei au remanufacturat cu garantie ? Intrebarea mea exista productor sau firme care se ocupa de genu in ro.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.