Știri

T&E: Planul UE de adoptare a camioanelor electrice, de fapt, favorizează camioanele diesel

Noile norme UE privind masele și dimensiunile, care să accelereze tranziția către camioane electrice, respectiv utilizarea de ansambluri super-lungi, de fapt, favorizează camioanele diesel, spune T&E.

Parlamentul European a convenit asupra unor noi norme care să accelereze adoptarea camioanelor cu emisii zero în UE, acordând camioanelor patru tone suplimentare pentru a le permite să se adapteze la tehnologia electrică și pe bază de hidrogen.

Însă, permițând aceeași creștere a greutății pentru camioanele diesel, legiuitorii oferă camioanelor poluante un avantaj competitiv, avertizează Transport & Environment (T&E).

Între frontierele naționale cheie ale UE, cel puțin până în 2035, limita de greutate pentru toate camioanele, inclusiv cele diesel, va fi de 44 de tone.

VEZI ȘI: Scania își extinde gama de camioane electrice

În timp ce camioanele electrice pe distanțe lungi au nevoie de greutatea suplimentară pentru a compensa greutatea bateriilor, cele diesel își vor mări pur și simplu capacitatea de transport.

Astfel, T&E face apel la legiuitori să evite ieftinirea mărfurilor transportate de camioanele diesel și dezavantajarea camioanelor electrice.

Cota de greutate suplimentară ar trebui să sprijine doar camioanele electrice pe distanțe lungi, asigurându-se că nu se pierde sarcina utilă pentru a acomoda bateriile. În schimb, extinderea aceluiași beneficiu la camioanele diesel poluante nu face decât să accelereze vânzările de camioane diesel, permițându-le să transporte mai mult decât camioanele nepoluante. Guvernele europene ar trebui să oprească această deturnare de la trecerea la emisii zero, spune Bernardo Galantini, responsabil cu transportul de marfă la T&E.

De asemenea, legiuitorii au convenit să armonizeze utilizarea camioanelor foarte lungi și grele, așa-numitele Gigaliner. Deși acest lucru include o evaluare a impactului privind riscurile transferului modal și a siguranței rutiere, lipsa unei cerințe de emisii zero pentru aceste autovehicule va atrage în continuare investiții în camioanele diesel, mai afirmă T&E.

Din aceeași categorie...

Back to top button