Planul Comisiei Europene va avea efecte benefice pentru transportul rutier de mărfuri

Planul Comisiei Europene va avea efecte benefice pentru transportul rutier de mărfuri
Asociațiile de transport și logistică din Europa salută planul Comisiei Europene de susținere a economiei, considerând că acesta va avea efecte benefice pentru transportul rutier de mărfuri.

Asociațiile de transport rutier și logistică din Norvegia, Franța și Germania consideră propunerea Comisiei Europene privind bugetul Uniunii Europene, ca fiind primul pas în stimularea economiei europene pentru a depăși criza economică declanșată de pandemia de COVID-19.

Planul Comisiei Europene va avea efecte benefice pentru transportul rutier de mărfuri

Comisia Europeană a propus alocarea unui buget de 750 de miliarde de euro pentru a stimula economia europeană, pentru a ajuta companiile în procesul de digitalizare, dar și pentru noi soluții verzi în acest domeniu. De asemenea, bugetul alocat are în vedere reducea riscului în ceea ce privește angajații trimiși în șomaj din rândul numărului mare de întreprinderi mici și mijlocii care activează în sectorul transportului rutier de mărfuri.

Asociațiile de transport și logistică NLA, FNTR și BGL consideră că planul de redresare economică și cel de investiții este un lucru bun care vine în sprijinul companiilor pe care le reprezintă pentru a putea supraviețui în viitor.

Transportul rutier de mărfuri și-a demonstrat încă o dată, în perioada pandemiei de COVID-19, importanța crucială pe care o are în aprovizionarea populației cu bunuri de strictă necesitate, produse medicale și combustibil. Tocmai de aceea, asociațiile de transport și logistică susțin că este extrem de important ca acest sector să beneficieze de o susținere la nivel european pentru a depăși perioada dificilă care urmează.

VEZI ȘI: DAF CF și XF 4×2 disponibile opțional cu axă față acționată hidrostatic

Reprezentanții asociațiilor au spus că operatorii din transportul rutier și logistică nu vor renunța la planurile lor în ceea ce privește reducerea de emisiilor, dar că este nevoie și de o implicare politică mai mare care să susțină tehnologiile verzi pentru ca acestea să devină accesibile tuturor.

De asemenea, este nevoie de investiții publice în infrastructură pentru a se putea folosi combustibili alternativi, în stații de încărcare electrice, dar și în dezvoltarea rutieră, toate acestea jucând un rol foarte important în reducerea emisiilor de noxe în segmentul de transport rutier de mărfuri.

Asociațiile de transport și logistică și-au exprimat deschiderea de a veni cu soluții concrete pentru a ajuta sectorul transporturilor să se redreseze economic, dezvoltând în același timp infrastructuri și soluții ecologice.

 

Follow #infotrucker