In FocusPachet de Mobilitate

Plenul Parlamentului European votează elementele cheie ale Pachetului de Mobilitate

Astăzi, plenul Parlamentului European votează la Strasbourg elementele cheie ale Pachetului de Mobilitate, care vor avea efecte asupra transportatorilor români și a șoferilor acestora.

Plenul Parlamentului European va vota rapoartele pe marginea celor mai importante elemente ale Pachetului de Mobilitate, adoptate pe 4 iunie 2018 de către Comisia TRAN a Parlamentului European.

Votul de astăzi al eurodeputaților români în plenul Parlamentului European pe marginea Pachetului de Mobilitate 1 are o importanța crucială pentru viitorul transportatorilor rutieri români în Uniune, dar și pentru  șoferii de camion angajați ai acestora.

Din acest motiv, UNTRR a anunțat că urmărește cu îngrijorare ultimele evoluții privind Pachetul de Mobilitate în cadrul Parlamentului European.

Deși anunțat inițial pentru luna iulie 2018, votul plenului Parlamentului European va decide, astăzi, dacă mandatul de negociere al Parlamentului European privind Pachetul de Mobilitate va fi reprezentat de rapoartele TRAN privind excluderea transportului rutier internațional din noua directiva a detasării, restricționarea cabotajului cu întoarcerea acasă a vehiculelor, derogarea pentru efectuarea odihnei săptămânale în cabină și perioada de referință de 3 săptămâni pentru întoarcerea acasă a șoferilor.

VEZI ȘI: Șoferii profesioniști ar putea plăti prețul compromisului politic din Parlamentul European

Vă reamintim că, UNTRR a făcut lobby în jurul tuturor eurodeputaților români să apere interesul industriei de transport rutier din România, în detrimentul evident al angajaților din acest sector, și să participe activ la procesul decizional din plenul Parlamentului European privind Pachetul de Mobilitate.

Principalele solicitări ale UNTRR privind votul de astăzi al eurodeputaților români pe marginea Pachetulului de Mobilitate:

– Raportul TRAN referitor la Lex Specialis pentru aplicarea directivei detașării în transporturile rutiere, respectiv excluderea transportului rutier internațional de la regulile detașării vot de susținere

– Raportul TRAN referitor la revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnã, respectiv:

  1. Perioada de repaus săptămânal normal poate fi efectuată în cabina camionului, dar numai atunci când camionul se află într-o parcare sigură și securizată vot de susținere
  2. Întoarcerea acasă la 3 săptămâni sau odihnă într-o altă locație aleasă de șofer – propunere de modificare: perioada de referință de 8 săptămâni pentru întoarcerea acasă a șoferilor, conform prevederilor Codului Muncii din România (60 de zile delegare) și având în vedere nevoile reale ale transportatorilor rutieri din România, țară periferică UE.

– Raportul TRAN referitor la Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă vot de respingere pentru:

– Limitarea la 48 h de cabotaj per Stat Membru, urmate de o interdicție de 72 h până la începerea altui cabotaj în acel Stat Membru – inacceptabil, Pachetul de Mobilitate trebuie să continue liberalizarea pieței transportului rutier de marfă și să nu introducă condiții mai restrictive decât prevederile actuale ale Regulamentului 1072/2009 cu privire la cabotaj

  1. “întoacerea acasă a vehiculelor”,respectiv prevederea că începerea unei noi operațiuni de cabotaj va fi permisă numaidupă revenirea camionului în statul membru de înregistrare inacceptabil.
  2. criteriul propus de Comisia TRAN privind “frecvența de încărcare și descărcare a mărfurilor în țara de înmatriculare”, pentru a evalua că firma de transport nu este “cutie poștală” – inacceptabil pentru operatorii români de transport rutier internațional, acesta fiind o nouă măsură de a impune “întoarcerea acasă a vehiculelor”

Din aceeași categorie...

Back to top button