MagazinTop News

Podul cu Lanțuri din Budapesta testat cu 24 de camioane Ford Cargo

Pe 12 noiembrie, constructorul care a renovat Podul cu Lanțuri din Budapesta a efectuat testele de sarcină utilizând mai multe camioane Ford Cargo.

Pentru a efectua testele de sarcină, experții au avut nevoie de 24 de camioane cu o greutate de 20 de tone fiecare. Acestea au fost furnizate de Mobiltrans Zrt, unul dintre primii clienți de flote Ford Trucks din Ungaria.

Podul cu Lanțuri este de o importanță deosebită nu numai pentru Budapesta, ci și pentru Ungaria în ansamblu. Un simbol al progresului și al solidarității, podul a fost renovat de mai multe ori în ultimele decenii. După încheierea celui de-al Doilea Război Mondial, unul dintre cele mai importante simboluri ale reconstrucției Ungariei a fost inaugurarea Podului cu Lanțuri, renovat la 20 noiembrie 1949.

Acesta leagă Pesta de Buda, împreună cu tunelul de sub palat, și a avut o importanță deosebită în timpul construcției și reconstrucției, fiind o rută deosebit de importantă nu numai pentru comerț, ci și pentru circulația oamenilor, și nu este diferită nici astăzi.

În 1973, podul a fost reasfaltat, iar lanțurile au fost verificate cu raze X și structura de oțel a fost protejată împotriva ruginii. Între 1986 și 1988, Podul cu Lanțuri a suferit, de asemenea, o renovare majoră, dar de data aceasta structura sa a fost mai puțin afectată, deși durata a fost mai lungă.

Teste de sarcină după renovarea podurilor

În urma finalizării lucrărilor de asfaltare și pentru a marca sfârșitul ultimei renovări, care a început în primăvara lui 2021, experții au efectuat teste de sarcină pe pod. În timpul acestui test, au fost folosite instrumente geodezice pentru a măsura deformarea podului pe segmentul principal și pe malurile Dunării. Măsurătorile, cu o precizie de 0,5 milimetri, garantează că Podul cu Lanțuri se va comporta corect sub diferite sarcini.

Cele 24 de camioane Ford Cargo 1848 au fost utilizate pentru a asigura aplicarea sarcinilor într-o poziție staționară și la viteze diferite. Cele 24 de camioane, fiecare cu o greutate de 20 de tone, au intrat pe pod, s-au oprit, apoi au pornit și au circulat de mai multe ori, conform instrucțiunilor experților. Întreaga operațiune a durat mai mult de cinci ore. Se pare că inginerii și constructrul au făcut o treabă bună, deoarece valorile calculate de experți și valorile măsurate au fost în concordanță, adică au obținut ceea ce se așteptau.

Datorită acestor lucrări, o parte din trafic va putea traversa din nou Podul cu Lanțuri la mijlocul lunii decembrie, iar apoi pietonii vor putea traversa primul pod permanent pe Dunăre din Budapesta, odată cu finalizarea completă a lucrărilor.

Succesul comun al Ford Trucks și Mobiltrans

Implicarea într-un proiect de o asemenea anvergură este întotdeauna o experiență extraordinară și, desigur, o provocare interesantă. Compania, care operează 36 de camioane Ford Cargo 1848 și un cap tractor Ford F-Max, a achiziționat primele 10 vehicule de la Delta-Truck Kft. în 2017. Ultimul camion a fost livrat în a doua jumătate a anului 2022, în urmă cu doar o lună.

Evoluția pozitivă a experienței de exploatare a asigurat că activitatea comună din ultimii cinci ani a fost un succes pe termen lung.

Atât Mobiltrans Zrt, antreprenorul principal, cât și Delta-Truck Kft, importatorul de camioane Ford Trucks în Ungaria, sunt mândri că, pe 12 noiembrie, pe Podul cu Lanțuri din Budapesta au putut fi amplasate 24 de camioane Ford Cargo 1848 și că specialiștii au putut verifica rezultatele lucrărilor efectuate în ultimul un an și jumătate.

Din aceeași categorie...

Back to top button