Poliția germană vrea să reducă accidentele cauzate de utilizarea telefonului mobil la volan

În Germania, doar pe A 1, șoferii de camioane provoacă în fiecare an sute de accidente, una dintre cauze fiind utilizarea telefonului mobil la volan.

Atunci când șoferul de camion nu este atent la drum, urmările pot fi dramatice. Un camion cu o greutate de până la 40 de tone devine o armă letală atunci când este scăpată de sub control.

În 2017 au fost înregistrate 560 de accidente produse de șoferii de camion în care a fost implicat și autoturism. În aceste accidente au murit 21 de persoane. Cele mai multe accidente se întâmplă în coloana oprită sau care rulează foarte încet din cauza aglomerației sau a altor restricții.

Telefonul mobil, sistemul de navigație, laptopul, toate acestea sunt elemente de distragere a atenției, iar conform statisticilor o treime din accidente se întâmplă din această cauză.

Tocmai de aceea a fost creată o divizie specială a poliției din Oldenburg care supraveghează 780 de kilometri de autostradă în nordul Saxoniei inferioare. Această divizie folosește mașini speciale, echipate cu camere de luat vederi care pot filma activitatea șoferului în timp ce acesta conduce.

Polițiștii rulează pe autorstradă și înregistrează tot ce se întâmplă în cabină, pentru ca materialele să poată fi folosite ca probă.

În total sunt supravegheate patru secțiuni de autostradă, A 1 cu tronsonul din zona Ahlhorn, parte a zonei de tranzit dintre Hamburg și zona Ruhr-ului, find cea mai aglomerată.

VEZI ȘI: Compania Quehenberger își digitalizează sistemele de lucru

Din luna februarie, cei 8 polițișiti din această divizie patrulează pe autostrăzi pentru a depista șoferii care utilizează telefonul mobil sau alte echipamente în timp ce conduc.

Amenda pentru un șofer prins în timp ce vorbește la volan este de 100 de euro și un punct de penalizare pe carnet. Șoferii străini trebuie să plătească amenda pe loc.

Din luna februarie, polițiștii au depistat peste 1.300 de cazuri în care șoferii de camion vorbeau la telefon sau utilizau alte echipamente electronice în timp ce conduceau. Printre aceștia au fost depistați șoferi care urmăreau un film, un altul care citea și unul care-și masa picioarele.

În urma unei singure acțiuni de control s-a constatat că peste 10% dintre șoferi făceau și altceva în timp ce conduceau: astfel 125 vorbeau la telefon, 53 vizionau un film și 35 de șoferi mâncau și beau la volan.

Conform Asociației de cercetare a accidentelor din partea asiguratorilor (UdV) sunt șanse mici ca acest tip de contravenții să se reducă.

Atunci când sunt la volan, activitatea șoferilor de camion este monotonă, se merge cu aceeași viteză și fac puține manevre de depășire. Unii dintre șoferi spun că folosesc aceste echipamente tocmai pentru a nu adormi la volan, arată un studiu făcut de UdV.

În afara acestor acțiuni, poliția din Germania a depus și un proiect de lege prin care toate camioanele noi să fie echipate cu un sistem de asistență la frânare în caz de urgență, Germania neavând prevăzut acest lucru în legislație.

Proiectul pilot demarat în Saxonia se bucură de succes și va fi extins în toate regiunile din Germania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.