Polonia ia în calcul adoptarea combinațiilor de 25 de metri

Polonia a demarat lucrările de elaborare a unui program pilot pentru adoptarea condiționată a combinațiilor de 25 de metri.
Polonia face progrese semnificative în privința adoptării combinațiilor de 25 de metri, demarând lucrările de elaborare a unui program pilot. Anunțul a fost făcut de Camera Poloneză de Expediții și Logistică (PISiL).
În acest moment, proiectul se află într-o etapă incipientă, cea a pregătirii conceptului programului pilot, adică definirea planurilor, cerințelor și posibilităților.
Inițial, se pare că Polonia va adopta un model similar cu cel din Germania, dorind să mențină limita standard de 40 de tone pentru ansamblurile de 25,25 de metri. Acesta ar însemna o capacitate de transport de aproximativ 20 de tone pentru întregul ansamblu, destinat doar pentru transportul bunurilor foarte ușoare.
Aceasta abordare este contestată de PISiL, care susține că o MTMA de 40 de tone ar fi “contraproductivă, ineficientă și anti-ecologică”.
Ca urmare, PISiL propune o MTMA de minim de 48 de tone. Astfel, spune organizația, ar putea fi obținută o capacitate de încărcare mai rezonabilă, iar, utilizând configurații cu opt axe, impactul asupra infrastructurii rutieră ar rămâne minim, cu o încărcătură medie pe axă de doar 6 tone – mult sub limita normativă permisă.
VEZI ȘI: Duvenbeck oferă servicii de transport cu emisii reduse pentru ZF
Pe lângă propunerea privind creșterea greutății totale autorizate, PISiL pune în discuție și necesitatea introducerii unor cerințe suplimentare. Printre acestea se numără formarea suplimentară pentru șoferii care vor conduce acest tip de ansambluri, precum și stabilirea unor trasee permise pentru acestea.
De asemenea, organizația sugerează ca circulația acestora să fie permisă pe autostrăzi și drumuri expres, cu posibilitatea de a se deplasa pe un traseu de categorie inferioară pe o distanță de maximum 10 kilometri. Totodată, pentru această distanță limitată, se preconizează restricții suplimentare, cum ar fi interzicerea traversării trecerilor de cale ferată, limita de viteză de 60 km/h și interdicția ca alte vehicule să depășească aceste ansambluri rutiere.
Deși recomandările PISiL sunt clare, nu se știe încă dacă Ministerul Infrastructurii va adopta toate sugestiile în cadrul programului pilot. Următorul pas important va fi stabilit în urma discuțiilor care vor avea loc referitor la aceste proiecte ambițioase pentru viitorul transportului rutier din Polonia.
În prezent, combinațiile de 25,25 de metri sunt aprobate pentru anumite categorii de drumuri în: Norvegia, Finlanda, Danemarca, Suedia, Germania, Olanda, Belgia, Irlanda, Spania, Portugalia, Slovacia și Cehia.