![Polonia: Cabotaj ilegal detectat cu ajutorul noului tahograf inteligent 1 Polonia: Cabotaj ilegal detectat cu ajutorul noului tahograf inteligent](https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2024/09/tahograf-inteligent-cabotaj-ilegal-780x470.webp)
Noul tahograf inteligent facilitează detectarea concurenței neloiale în transportul rutier de marfă.
Noul tahograf inteligent a avut un rol determinant în detectarea operațiunilor de cabotaj ilegal, în Polonia.
Pe 6 septembrie, inspectorii de la Inspectoratul Provincial pentru Transporturi Rutiere din Lublin au oprit un camion slovac pentru un control de rutină. Acesta transporta un container gol de 40 de picioare de la Wólka Kosowska către Małaszewicze, în Polonia.
În urma verificării, inspectorii au constatat că transportatorul slovac a depășit limita de operațiuni naționale timp de 16 zile consecutive.
Controlul a demonstrat că au fost efectuate mai mult de trei operațiuni de cabotaj, constituind astfel o încălcare a reglementărilor europene privind transportul rutier.
Informații cheie înregistrate de tahograf
Un rol esențial l-a avut noul tahograf inteligent al camionului. Acesta nu numai că a înregistrat timpul de lucru al șoferului, dar a și reținut datele exacte privind locurile de încărcare și descărcare, precum și locațiile GPS asociate acestor operațiuni.
VEZI ȘI: Polonia: Instalarea tahografelor inteligente nu va fi cofinanțată de stat
Pe baza informațiilor din tahograf, inspectorii au putut confirma că au fost efectuate cel puțin cinci operațiuni de cabotaj, depășind astfel limita permisă de reglementările în vigoare. Conform normelor Uniunii Europene, transportatorii din alte țări pot efectua doar trei operațiuni de cabotaj într-o perioadă de șapte zile.
Amendă garanție de 12.000 de zloți
Pentru a complica inspecția și a ascunde încălcarea, șoferul, la solicitarea transportatorului, a aruncat CMR-urile anterioare. Astfel, în vehicul nu erau niciodată mai mult de trei documente de transport, încercând să se încadreze în limita de trei transporturi impusă de lege.
Cu toate acestea, în timpul controlului, șoferul a cooperat cu inspectorii și a prezentat cinci fotografii ale CMR-urilor aruncate anterior. Aceste fotografii au confirmat datele înregistrate de tahograf și au susținut constatarea că au fost efectuate mai mult de trei transporturi de cabotaj.
Transportatorului i s-a impus să plătească o garanție de 12.000 zloți. Camionul a fost direcționat către o parcare păzită pentru a permite preluarea containerul de către un alt transportator autorizat.
Totodată, transportatorul nu mai are dreptul să efectueze alte transporturi de cabotaj în Polonia.